برق رسانی به هشت روستای لرستان انجام شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: هشت روستای استان پارسال برق رسانی شد و امسال نیز ۲ روستای واجد شرایط از این خدمت بهره مند می شوند.

مهران امیری افزود: در حال حاضر تمامی روستاهای بالای پنج خانوار استان برق دار هستند و برق رسانی های جدید عموما در مورد برگشت به روستاها و یا سکونتگاه های جدید است.

وی تصریح کرد: شبکه برق ۳۰۰ روستای استان سال گذشته با ۹۰ میلیارد تومان بهسازی شد و امسال در قالب تفاهم نامه با توانیر شبکه ۱۷۰ روستای دیگر بهسازی می شود که نیازمند همکاری شهرداری ها نیز هستیم.

وی با اشاره به هزینه های بالای نوسازی شبکه های فرسوده برق گفت: طرح " فجر" از دی ماه گذشته آغاز شد که در این راستا یکهزار و ۳۰۰ ترانس مشکل دار شناسایی و مقرر شد ۶۰۰ دستگاه از این تعداد جدید نصب شود و مابقی به تناسب ظرفیت، به مناطق دیگر منتقل خواهد داشت.

لرستان چه تعداد نیروگاه تولید برق دارد؟ شرایط سرمایه گذاری در نیروگاه های خورشیدی

امیری بیان کرد: ظرفیت نیروگاه های بزرگ استان ۸۶۴ مگاوات است هفت نیروگاه گازی مقیاس کوچک با ظرفیت اسمی ۶۰ و عملیاتی ۳۵ مگاوات فعال می باشد همچنین سه نیروگاه کوچک با با ظرفیت یکهزار مگاوات در این استان وجود دارد.

وی در خصوص نصب نیروگاه های خورشیدی افزود: سهمیه امسال استان چهار هزار نیروگاه برای اقشار کم درآمد از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است که در این راستا تسهیلات قرض الحسنه به عنوان آورده افراد توسط وزارت نیرو تامین و پرداخت اقساط از محل تولید برق انجام می شود.

وی ادامه داد: نصب این نیروگاه ها برای اقشار کم درآمد مشروط به تامین آورده متقاضی و شرایط جغرافیایی می باشد که برای تولید پنج کیلووات برق باید دست کم ۱۵۰ میلیون تومان توسط متقاضی پرداخت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار