سرپرست فرمانداری شهرستان سیروان:

کشتارگاه شهر لومار هر چه سریع‌تر ساماندهی شود

سرپرست فرمانداری شهرستان سیروان گفت: کشتارگاه شهر لومار باید هر چه سریع‌تر ساماندهی شود تا مشکلات کشتار‌های غیرمجاز برطرف شود.

محمدباقر شریفی،  سرپرست فرمانداری شهرستان سیروان در جلسه کارگروه ساماندهی کشتار غیرمجاز شهرستان گفت: شهرداری لومار متولی اصلی این کشتارگاه است و باید هر چه زودتر نسبت به ساماندهی این مجموعه اقدام کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت این کشتارگاه در روز ۱۵ رأس سبک و ۲ رأس سنگین است اظهار داشت: سایر دستگاه‌ها همچون اداره برق برای ایجاد روشنایی و دامپزشکی همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

سرپرست فرمانداری سیروان به ایجاد بستر مناسب و تسهیل در روند کشتار دام در کشتارگاه برای قصابی‌های شهرستان تاکید کرد و گفت:با ساماندهی این کشتارگاه، از کشتار‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی جلوگیری می‌شود.

شریفی با اشاره به اینکه تنها راه جلوگیری از کشتار‌های دامی غیرمجاز ساماندهی این کشتارگاه بهداشتی است تصریح کرد: با توجه به سلامت مردم و احتمال انتقال بیماری‌های دامی به انسان از جمله تب کریمه کنگو، تب مالت، بیماری‌های میکروبی و قارچی، باید با کشتار‌های غیرمجاز در سطح شهرستان برخورد بازدارند لازم صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.