تاکید آیت‌الله جنتی بر بهره‌گیری مسئولان از فرهنگ دفاع مقدس برای حل مشکلات کشور

دبیر شورای نگهبان گفت: اگر همه آحاد جامعه و به‌ویژه مسئولین با برخورداری از فرهنگ دوران دفاع مقدس حرکت کنند، مشکلات کشور بسیار سریع‌تر حل می‌شود.

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه امروز (۳ خرداد ۱۴۰۲) این شورا با گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: در دهه کرامت به سر می‌بریم که با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز شده و اکنون در آستانه روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) هستیم.

وی با بیان اینکه میلاد حضرت امام رضا (ع) در پایان این دهه مبارک است، ابراز کرد: چنین ایامی فرصت‌های ارزشمندی برای معرفی کامل‌تر ابعاد شخصیتی این اسوه‌های بی‌نظیر است.

آیت‌الله جنتی درباره حضرت معصومه (س) نیز گفت: زندگی مجاهدانه حضرت معصومه (س) که میلادشان را پشت سر گذاشتیم، الگویی قابل اتکا برای زنان مسلمان است.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: توصیفاتی مانند عظیم‌الشأن بودن نزد خداوند، دارا بودن مقام شفاعت و وجوب بهشت برای زائران ایشان که در کلام ائمه اطهار (ع) آمده است، نشان‌دهنده برخورداری این بانوی بزرگوار از فضایل ارزشمند است.

آیت‌الله جنتی به حماسه فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام در سال ۱۳۶۱ نیز اشاره کرد و بیان کرد: امروز سالروز آزادی خرمشهر است که به همین مناسبت روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است. یاد و خاطره همه مردان و زنانی که خداباورانه برای خلق این حماسه مجاهدت کردند را گرامی می‌داریم.

دبیر شورای نگهبان به مقاومت مردم دزفول نیز اشاره کرد و اظهار کرد: فردا هم در تقویم به احترام مقاومت‌های دلیرانه مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس، روز دزفول و روز مقاومت و پیروزی نامگذاری شده است. ایستادگی و مقاومت مردم این شهر بار‌ها مورد توجه حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: دوران دفاع مقدس فقط یک مقطع تاریخی نیست، بلکه یادآور یک فرهنگ و روش زندگی است که مبتنی بر ایثار و اخلاص و شجاعت است. حقیقت این است که اگر این روش و سبک زندگی در جامعه حکم‌فرما شود و همه آحاد جامعه و به‌ویژه مسئولین با برخورداری از این فرهنگ حرکت کنند، مشکلات کشور بسیار سریع‌تر حل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
حقا درست می فرمایند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
مسجود ملک آدم عشق است جمالت را
آخرین اخبار