تولید ۸۶۴ مگاوات برق در نیروگاه‌های لرستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به تولید ۸۶۴ مگاوات برق در نیروگاه‌های بزرگ این استان، گفت: همه روستا‌های لرستان برق‌رسانی شده است.

 مهران امیری مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به موضوع ناترازی تولید و مصرف برق، اظهار داشت: ما تا چهار و پنج سال آینده با این موضوع مواجه هستیم، در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم که موجب خاموشی‌های گسترده شد.

او با اشاره به افزایش تولید برق از مهر ماه ۱۴۰۰، عنوان کرد: حدود هفت هزار و ۴۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد، اما با توجه رشد سه تا پنج درصدی مصرفی که هر ساله داریم، باز ناترازی تولید و مصرف برق در کشور وجود داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، بیان داشت: با برنامه‌های مدیریت مصرف و برنامه ریزی خوبی که صورت گرفت این ناترازی برطرف شد، در سال گذشته پیک مصرف به بالای ۶۸ هزار مگاوات در سطح کشور رسید و ظرفیت تولید برق ما نیز حدود ۶۰ هزار مگاوات بود که بقیه آن از طریق مدیریت مصرف کنترل شد، بدون اعمال خاموشی.

امیری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سطح استان ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های بزرگ ۸۶۴ مگاوات است، گفت: نیروگاه «رودبار» ۴۵۰ مگاوات، نیروگاه خرم آباد ۴۸۴ مگاوات، نیروگاه گازی دورود ۹۰ مگاوات ظرفیت تولید دارند.

او ادامه داد: نیروگاه‌های گازی مقیاس کوچ در استان نیز زیر هفت مگاوات برق تولید می‌کنند، در این راستا هفت نیروگاه با ظرفیت حدود ۳۵ مگاوات فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در ادامه با بیان اینکه نیروگاه‌های آبی کوچک استان نیز هزار و ۱.۵ مگاوات ظرفیت تولید برق دارند، افزود: نصب نیروگاه‌های خورشیدی نیز برای اقشار تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و… نیز در دستور کار است.

امیری با بیان اینکه در این رابطه نیز حدود چهار هزار مگاوات سهمیه داریم، ادامه داد: هزینه نصب نیروگاه‌های خورشیدی از محل تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود، از محل تولید و فروش برق نیز قسط‌های آن پرداخت می‌شود.

 

برچسب ها: برق ، توزیع برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار