نامه اخیر مجلس در رابطه با شناور شدن نرخ تسعیر ارز پتروشیمی‌ها چه اثراتی بر بازار سرمایه دارد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: مصوبه بسیار مهمی در خصوص نرخ تسعیر ارز منتشر شد که اثرات بسیار زیادی در بورس خواهد داشت.

آقای نیما میرزایی گفت: مصوبه بسیار مهمی که شب گذشته در خصوص نرخ ارز تسعیر منتشر شد، طبیعتا اثرات بسیار زیادی در مباحث مختلف از جمله بورس دارد مشروط به این که به نتیجه نهایی برسد خواهد داشت.

او افزود:بیشترین اثر گذاری مصوبه مربوط به ارز شب گذشته بر روی بازار سرمایه باشد و مستقیم روی شاخص و روند حرکتی اثر گذار باشد. اگر این مصوبه به معنای شناوری دلار مبادله‌ای باشد و به نتیجه نهایی برسد، به طور قطع تاثیر بسیاری بر روی بازار سرمایه خواهد داشت و جذابیت سهم‌های دلاری را بیشتر خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اطلاعات فعلی صنعت پالایشی بیشترین تاثیر مثبت و صنعت پتروشیمی  به نرخ خوراک می‌تواند اثر منفی از این مصوبه دریافت کند.

او در خصوص چگونگی اثر گذاری این مصوبه گفت: متن نامه مشخصا اعلام نکرده است که دلار نیمایی اول یا دوم منظور است که مشخص شدن آن در آینده می‌تواند سناریو‌های مختلفی را رقم بزند. در حال حاضر گمانه زنی‌ها از حذف دلار نیمایی اول است که بیشتر تا حد زیادی این اتفاق رقم خورده است، اما اگر اجازه رشد به دلار نیمایی دوم (مبادله ای) داده شود و قیمت به بالای ۴۰ تومان برسد می‌توانیم انتظار رشد پر قدرت مجدد بورس را داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین شهید
۱۶:۱۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
بله بورس رونق میگیرد و صاحبان کلان سهام سود روی سود میگذارند ولی این افزایش قیمت محصولات پتروشیمی روی قیمت تمام شده تمام محصولات صنایع ساختمان ،خودرو، صنایع غذایی،لوارم خانگی اثر تورمی میگذارد و دوباره جهش قیمت ها را شاهد خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۴:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
فقط درمان تورم ،توقف چند نرخی ارز است!!!!!!!!!!! چند نرخی ارز فقط تورم زاست،و نیمای اول حذف شود،نیمای دوم،سنا باعث افزایش ارز آزاد ودر نهایت تورم بیشتر را سبب خواهد شد
آخرین اخبار