نگاه دولتی مهمترین مانع دانش بنیان شدن اقتصاد کشور

سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی مهمترین مانع دانش بنیان شدن اقتصاد کشور را نگاه دولتی عنوان کرد و گفت : اینکه دولت بخواهد اقتصاد را دانش بنیان کند، نتیجه‌ای نخواهد داشت و برای این کار باید بخش خصوصی ورود کند.

مسعود ابراهیمی سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی در سفر به کرمانشاه گفت : اگر می‌خواهیم اقتصاد واقعا دانش بنیان شود برای این کار باید بخش خصوصی پای کار بیاید و در آن صورت کشور با سرعت و کیفیت بیشتری به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت خواهد کرد.

سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی گفت: دولت در این زمینه تنها باید سیاست‌های کلی را تعریف و عملی کرده و بستر لازم را برای حضور بخش خصوصی در این زمینه فراهم کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بطور مثال در حال حاضر انرژی در کشور به حدی ارزان است که هیچ سرمایه گذار بخش خصوصی راغب نیست در خصوص فناوری‌های مرتبط با کاهش مصرف انرژی سرمایه گذاری کند و اگر سیاست‌های دولت در این زمینه اصلاح شود، پای سرمایه گذاران به این حوزه باز خواهد شد.

ابراهیمی وضعیت تجاری سازی فناوری در کشور را بسیار نامناسب دانست و افزود: متاسفانه در حال حاضر سهم اقتصاد دانش بنیان از کل اقتصاد کشور کمتر از نیم درصد است که تاسف برانگیز است.

وی افزود: قطعا زحماتی در سالیان متمادی در این حوزه کشیده شده، اما ناکافی بوده و نیاز داریم با قدرت و تدبیر بیشتری در این مسیر حرکت کنیم.

ابراهمی از پارک علم و فناوری کرمانشاه به عنوان یکی از پارک‌های پیشرو و صاحب نام کشور یاد کرد و افزود: بواسطه زحمات مسئولین این مجموعه در یک دهه گذشته، شرکت‌های بسیاری در پارک علم و فناوری کرمانشاه به بلوغ رسیده و برخی از آن‌ها گردش‌های مالی بزرگی دارند و در سطح کشور مطرح هستند.

وی افزود: به همت مسئولین سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، این استان هم اکنون صاحب بزرگترین برج فناوری کشور است که ظرفیت خوبی در حوزه زیست بوم فناوری این استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از این برج به بهره برداری رسیده گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری هنوز طبقاتی از این برج تکمیل نشده و نیاز است که اعتبار ویژه در این زمینه اختصاص یابد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار