برگزاری دوره آموزشی زبان اشاره ویژه مددکاران بهزیستی گلستان

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان از برگزاری دوره آموزشی زبان اشاره ویژه مددکاران این حوزه و دبیرخانه مناسب‌سازی استان خبر داد.

محمدرضا فشایی گفت: امسال براساس افزایش رفاه مددجویان ناشنوا و کم شنوا استان و همچنین فرهنگ سازی ارتباط با این افراد برگزاری دوره آموزشی زبان اشاره ویزه همکاران این حوزه و دبیرخانه مناسب سازی استان اجرا شد.

او افزود: زبان اشاره در واقع نظام گفتاری براساس دیدار بوده که با استفاده از حرکات دست و زبان بدن به انتقال مفهوم و درک یکسان آن به عزیزانی که مشکلات شنوایی دارند کمک کرده و راه ارتباطی را برایشان میسر می‌کند.

فشایی گفت: در این مرحله از برگزاری تعداد ۲۰ نفر از سراسر استان و به مدت ۵ روز تحت آموزش قرار گرفتند.

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی گلستان گفت: پیگیری مناسب‌سازی یکی از وظایف سازمانی بوده و دبیرخانه آن مستقر در بهزیستی بوده که این آموزش‌ها نیز براساس فراهم یاختن راه ارتباطی این گروه از جامعه هدف است.

او در خصوص الزامات آموزشی و فرهنگ‌سازی جامعه معلولین گفت: استفاده از ظرفیت نخبگانی و نبوغ این قسم از جامعه نیاز به آموزش نحوه ارتباط با جامعه و دور شدن از انزوا اجتماعی است.

فشایی ادامه داد: آموزش در عموم جامعه باید گسترش یافته چراکه باعث افزایش رضایت‌مندی و رفاه جامعه هدف بهزیستی بوده و در نتیجه از ظرفیت‌های منابع‌انسانی و فکری آنان نیز در جامعه استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.