سونامی عمل‌های زیبایی

آمار‌ها نشان می‌دهد، ایران جزو کشور‌های رتبه اول در انجام جراحی پلاستیک و زیبایی است و در این حوزه، عمل بینی در صدر قرار دارد.

«زیبایی» نسبی است. گاهی اوقات آن‌قدر این ماجرا برای برخی افراد اهمیت پیدا می‌کند که حاضرند خودشان را به تیغ جراحی بسپارند. مشکل، اما از آنجا شروع می‌شود که برخی برای آن‌که پول کمتری بپردازند، به جای مراجعه به پزشک متخصص، چهره خود را به دست افرادی می‌سپارند که هیچ تخصصی ندارند و به جای آن‌که زیباتر شوند، مشکلاتشان دو چندان می‌شود.

امروزه عمل‌های جراحی زیبایی غیرضروری در بین نسل جوان جامعه به ویژه بانوان، با صرف هزینه‌های هنگفت و بدون دریافت مشاوره‌های لازم رواج یافته‌است به طوری‌که این افراد بدون در نظر گرفتن عوارض ناخوشایند این جراحی‌ها، عضو مورد نظر را به لبه تیغ می‌سپارند. در این میان نباید از تاثیر تبلیغات گسترده شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در این زمینه غافل شد. 
 
 ترمیم یا سوختگی؛ اساس جراحی‌های زیبایی
آمار‌ها نشان می‌دهد، ایران جزو کشور‌های رتبه اول در انجام جراحی پلاستیک و زیبایی است و در این حوزه، عمل بینی در صدر قرار دارد. دکتر محمدرضا قاضی سعیدی، عضو هیأت‌مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در گفتگو با «جام‌جم» در این خصوص که پایه و اساس انجام عمل‌های زیبایی، بیشتر بحث ترمیم یا سوختگی‌هاست، تاکید می‌کند: «متاسفانه بحث عمل‌های زیبایی تبدیل به سونامی شده‌است به حدی که متاسفانه دخالت افراد بدون تخصص در حیطه کار‌های فوق تخصصی جراحان پلاستیک و زیبایی، زیاد به چشم می‌خورد.» او توضیح می‌دهد کار به جایی رسیده که شاهد هستیم برخی افراد با لیسانس حقوق وارد این کار شده‌ا‌ند.

قاضی سعیدی با عنوان این مطلب که قوانین ما به روز نیست، و باید با قوانینی سفت و سخت‌تر با این افراد برخورد شود، توضیح می‌دهد: «وقتی تخلف محرز می‌شود، فرد غیر پزشک می‌تواند با جریمه ناچیزی پرونده خود را ببندد. در این بین بیماری که بدون مطالعه به این افراد مراجعه کرده‌است، متضرر می‌شود؛ بنابراین بایستی جریمه این‌گونه افراد سودجو که در امور پزشکی دخالت می‌کنند، توسط قوه قضاییه بررسی و به انواع شدیدتر و بازدارنده‌ای تبدیل شود تا چنین اشخاصی نتوانند با جان و سلامت مردم بازی کنند.» او متعتقد است که در بسیاری از موارد فرد حتی پزشک خودش را نمی‌بیند و تازه بعد از این‌که عملش با مشکل روبه‌رو می‌شود و می‌خواهد شکایت کند، توضیح می‌دهد حتی چهره پزشک را به یاد ندارد. قاضی سعیدی از جراحی زیبایی بینی به عنوان شایع‌ترین عمل زیبایی در ایران نام می‌برد و می‌گوید: «متأسفانه مورد داریم که با مبالغ ناچیز در زیرزمین‌ها و شرایط کامل بد و خطرناک، جراحی لیپوساکشن انجام می‌دهند.»


بیشتربخوانید


عمل‌های غیرضروری 
دکتر سیدنجات حسینی، نایب‌رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، نیز به «جام‌جم» توضیح می‌دهد: «بسیاری از عمل‌های زیبایی غیرضروری است و فقط برای این‌که فرد زودتر به نتیجه برسد، آن‌ها را انجام می‌دهد. عملی مانند لیپوماتیک یا لیپوساکشن عمل‌های بسیار سنگینی هستند که اگر توسط افراد غیر متخصص صورت گیرد، می‌تواند عوارض بسیار جبران‌ناپذیری به همراه داشته‌باشد. به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم افراد یا از انجام این عمل‌ها صرف نظر کنند یا اگر هم مصمم به انجام آن هستند، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند. مردم نباید گول این تبلیغات فریبنده را بخورند؛ زیرا بسیاری از این افراد اصلا متخصص نیستند.»

می‌میرند تا خوشگل شوند

نجات حسینی به آمار بالای مرگ و مشکلات ناشی از عمل‌های زیبایی توسط افراد غیرمتخصص اشاره کرده و توضیح می‌دهد: «بار‌ها شاهد بودیم افراد زیادی بر اثر این عمل‌های زیبایی یا جان خودشان را از دست داده یا این‌که دچار عوارض و مشکلاتی شده‌اند که قابل جبران نیست و دلیل اصلی آن هم ورود افراد غیرمتخصص به حیطه عمل‌های زیبایی است. موارد زیادی داشته‌ایم که فرد با یک عمل بینی برای همیشه زیبایی‌اش را از دست داده و حتی حاضر نیست برای انجام کارهایش از خانه خارج شود. این‌ها تنها بخشی از عوارض این عمل‌ها بدون مشورت با پزشک متخصص است. متاسفانه در حال حاضر آرایشگر‌ها نیز در این حوزه فعالیت چشمگیری دارند و مردم هم برای آن‌که تفاوت قیمت آن‌ها با آنچه در واقعیت وجود دارد، فاحش است به آن‌ها مراجعه می‌کنند و به عوارض پس از آن بی‌توجه هستند.» حسینی کمال‌گرایی، چشم هم‌چشمی و غلبه بر ناکامی‌های گذشته را از جمله عواملی می‌داند که جوانان را به سمت این نوع عمل‌ها سوق می‌دهد و می‌گوید: «عمل زیبایی شامل بینی‌های بزرگ و با انحراف بالا بوده و در این میان قوس‌دار کردن این عضو و به عبارتی عروسکی کردن آن می‌تواند عواقبی از جمله مشکلات تنفسی را برای فرد ایجاد کند.

جراحان زیبایی اغلب به خواسته فرد متقاضی توجهی ندارند و این کار مبتنی بر معیار‌هایی و به صورت منطقی‌تری انجام می‌شود. اما در کلینیک‌های غیرمجاز برای آن‌که توجه بیمار را جلب کنند، بدون توجه به شرایط فرد، او را زیر تیغ جراحی می‌برند.» این پزشک فوق تخصص بر این باور است که بهتر است افراد فقط در صورت نیاز به ترمیم و بازسازی سوختگی‌های ایجاد شده، به پزشکان زیبایی مراجعه کنند. البته مشکلات مادرزادی اندام‌های بدن و تصادفات نیز از دیگر بخش فعالیت این متخصصان است.

منبع: روزنامه جام جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر گودرزی
۲۲:۴۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
حب الدنیا راس کل خطیئه.
دوست داشتن بدون هدف زندگی دنیا و عدم توجه به زندگی ابدی و سرای آخرت، سر منشاء کل خطاها و گناهان است.

انسان عاقل و زیرک و کار درست و مومن اونیه که
نون دنیا رو بخوره ولی واسه آخرتش کار کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
های وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
نمیدونن با پولشون چیکار کنن ، یکی میمرد زدرد بینوایی/ ....
Iran (Islamic Republic of)
اکبر گودرزی
۱۸:۲۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
همه اش مربوط به ضعف ایمان این افراده و اینه که همه کاری برای این چند روز زندگی دنیا انجام میدن و غافل از ذخیره توشه و باری برای زندگی ابدی و میلیارد میلیارد سال اخروی.ته دید که نگاه به زندگی شصت هفتاد دنیا باشه منشاء همه مفسده هاست و غفلت از یاد و کار برای رضای خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
از بس که مردم ایران دچار بی هویتی هستن. بس که دچار فقرفرهنگی هستن. مثلا یه خانم با هزار زحمت کار میکنه و سخت ترین کارها رو برای دریافت حقوق اندکی انجام میده بعد بجای اینکه با پولش دردی از مشکلات زندگیش رو درمان کنه سریع میره بینی عمل میکنه و پول جراحی های زیبایی میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
مشکل از دخترا نیست بلکه مشکل پسرها هستن که موقع انتخاب همسر به دخترایی که چهره های دماغ عمل شده دارن بیشتر توجه می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
نه این تصور غلط هستش
به شخصه، من چهره ی طبیعی رو بیشتر دوست دارم. آرامش بخش تر هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
در جامعه که شکاف ناعادلانه طبقاتی زیاد میشود،انواع ناهنجاریها در اقشار مختلف زیاد میشود،عده ای از این طرف بام و عده ای از آنطرف می افتند،
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۵:۱۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
پول عمل بینی ندارم ولی واقعا دوست ندارم برم توخیابون آخه همه دماغ قشنگ هستن من دماغ بادمجونی
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۴:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
عمل بینی جراحان استثنایی از قرار ۵۰, میلیون تومان است که روزی ۴, عمل انجام می شود و با توجه به آزاد گذاشتن وزارت بهداشت در این امر یعنی قرارداد فی مابین زیباجو و جراح بینی و اینکه با استفاده یک خدمت از طرف صرافان به نام خدمات پزشکی ، ماهیانه ۶, میلیارد تومان درآمد دارند که بدون داشتن هیچ حسابی و یا شماره حسابی از طرف جراح بینی که به عهده ی صرافی گذاشته و صراف بعد از واریز پول زیباجو و پرداخت مالیات بیمارستان و برداشتن حق الزحمه خود ۶, میلیارد تومان را بشکل ارز در این و آنطرف آب به پزشک جراح بینی می دهد و تو بخوان حدیث مفصل از توریسم درمانی که برای هر نفر۱۰۰, میلیون تومان است و من به آن اشاره نکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
اگه زیادی گرون بشه از خیرش میگذرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
همش بخاطره وجود شما پسرهاست
چار تا دخترزشت رو بگیرید ببینم کسی دوست داره خوشگل باشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
بعد مدتی خوراک مور خواهند شد زیبائ که خدا به هر شخصی داده کجا و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
الان براش قانون و مالیات تعیین و به وزارتخانه مربوطه ابلاغ میکنن. تمام این کار را بدون نظر مجلس و در عرض ۲ ساعت انجام میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
میدونید چیه
همه از اعتماد به نفس ضعیفی هست که ایرانی ها دارن
همه بخاطر چشم وهم چشمیه
همه بخاطر تفکر زیبایی برعکسی که فکر میکنیم مصنوعی بودن یعنی زیبایی
( طوری شده میری بیرون همه شبیه هم هستن با چهرهای مصنوعی که لبخند و گریه تو صورتهاشون یک شکل )
خوبه همین طور ادامه بدید انشالله بعد صد سال عمر با عزت تشریف بردید اون دنیا بگن اینا کی هستن از کجا اومدن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
خوبه حداقل بمیریم راحت شیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
خب طبیعیه
ذاتا ایرانی ها دماغشون بزرگه
شرقیا عمل بالاکشیدن پلک دارن
اروپاییا عمل لیپوساکشن و لاغری دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
شعورشونم کمه
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام،

این عمل یک شایعه است و آن کار باز گشت ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
علت اساسی نبود ازدواج و بحران شدن این مسئله دخترها فک میکنن مشکل زیبایی دارند و همینطور افزایش طلاق بدلیل معیشتی. و خانواده ها با هر کمبودی حداقل دوس دارن اعتماد بنفس فرزند رو افزایش بدهند در حالیکه مشکل اصلا بینی نیس و شاید یک در هزار مشکل واقعی اونم صرفا نه جدی داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
زنای شوهر دار همش دارن بینی عمل میکنن شوهرها هم ذوق والا این حجم از بی هویتی مال چیه من نمیدونم
آخرین اخبار