وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه ناوگان هوایی در دستور کار قرار دارد و تا روز‌های آینده هواپیما‌های جدیدی به ناوگان هوایی کشور می‌پیوندد.

 مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در جمع مدیران استان مازندران بیان داشت: در سال‌های گذشته شاهد تولید حداقلی مسکن بودیم که همین مسئله موجب شد قیمت‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال تعداد متقاضیانی که زمین دریافت می‌کنند به ۴۰۰ هزار متقاضی در سراسر کشور خواهد رسید، اظهار داشت: با ارائه بسته ۱۹ گانه در خصوص بافت فرسوده شاهد رشد صدور پروانه در این زمینه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در برخی شهر‌های مازندران به‌دلیل نزدیکی جنگل و دریا با مشکل تأمین زمین جهت ساخت مسکن مواجه هستیم که تلاش داریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر آن را برطرف کنیم.

بذرپاش تصریح کرد: ازآن‌جا که زمین‌های کشاورزی درجه یک و دو مازندران قابل ساخت مسکن نیست بنابراین توسعه ساخت‌وساز در برخی مناطق به‌کندی صورت می‌گیرد.

وی ابراز کرد: در حوزه مسکن قیمت‌سازی‌های کاذبی از سوی برخی از مشاوران املاک صورت گرفت که موجب متضرر شدن شهروندان می‌شود.

به‌گفته وزیر راه و شهرسازی شناسایی و عرضه خانه‌های خالی و مالیات بر معاملات مکرر و افزایش عرصه می‌تواند در کنترل قیمت مسکن مؤثر باشد.

وی افزود: در روز‌های گذشته گشت‌های تعزیرات با دفاتر مشاوران املاک متخلف برخورد کردند که این روند در سراسر کشور ادامه خواهد یافت.

بذرپاش اعلام کرد: توسعه ناوگان هوایی نیز در دستور کار قرار دارد و تا روز‌های آینده هواپیما‌های جدیدی به ناوگان هوایی کشور می‌پیوندد.

وی یادآورشد: تکمیل کریدور‌های شمال و جنوب نیز در دستور کار قرار دارد تا برای کشور تولید ثروت نماید.

آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اعلام صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه رامسر، از آمادگی این وزارتخانه برای واگذاری فرودگاه‌ها به بخشی خصوصی صلاحیت‌دار خبر داد.

بذرپاش خاطرنشان کرد: در هر نقطه فرودگاهی که نیاز به توسعه زیرساخت‌ها داشته باشد این جزو سیاست‌ها و برنامه‌های دولت است که برای توسعه آن اقدام کند و به‌عنوان نمونه همین امروز فرودگاه گناباد که سال‌ها غیرفعال شده بود با توسعه زیرساخت‌های آن فعالیت خود را از سر گرفت.

وی تصریح کرد: فرودگاه‌هایی که قابلیت اقتصادی و واگذاری دارند می‌توانند در اختیار بخش خصوصی صلاحیت‌دار برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایجادشده قرار گیرند.

بذرپاش بیان داشت: تلاش می‌کنیم که دولت از تصدی‌گری خارج شود و تصدی‌گری توسط مجموعه‌های خصوصی صلاحیت‌دار انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره آخرین وضعیت آزادراه ساحلی چالوس ـ رامسر هم گفت: با توجه به گردشگرپذیری و ورود چشمگیر مسافران و گردشگران اجرای این طرح جزو نیاز‌های ضروری این منطقه است چرا که به‌علت تردد زیاد شاهد گره‌های کور ترافیکی در این منطقه هستیم.

ایجاد چهار شهرک مسکونی ۲۲۲ هکتاری در مازندران تصویب می‌شود

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن رامسر با درخواست واگذاری زمین‌های دولتی و نهاد‌های عمومی و دستگاه‌های اجرایی برای ساخت مسکن از تصویب ایجاد چهار شهرک مسکونی ۲۲۲ هکتاری به‌زودی در مازندران خبر داد.

بذرپاش اظهار داشت: در استان مازندران برای تأمین زمین با مشکل مواجه بودیم، اما تا الآن با همت و پیگیری همکاران ۱۳۰ هکتار زمین تأمین شده است و چهار شهرک مسکونی در حدود ۲۲۲ هکتاری هستند که در آستانه تصویب مراحل در شورای‌عالی شهرسازی‌اند که هفته آینده اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در همین ارتباط نیز حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی تخصیص پیدا کرده است که بیش از ۲۲ هزار نفر متقاضی هم واجد شرایط تشخیص داده شدند.

بذرپاش یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در چند ماه اخیر، ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور سرعت بیشتر گرفته است و اگر بتوانیم کمبود زمین این بخش را جبران کنیم به‌طور قطع سرعت پروژه‌ها قابل قبول خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی امروز به‌منظور شرکت در یادواره شهدای شیرود و سالگرد خلبان شهید شیرودی و بازدید از چند طرح حوزه مسکن و راه‌سازی مازندران وارد شهرستان رامسر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
هواپیما برای ۵ تا ۱۰ درصد جامعه هست .دولت لطف کند ماشین وارد کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
بعضی از چیزا خصوصیش بهتره مثلا باشگاه ورزشی، یا بیمارستان، اینم درست انجام بشه خوب میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
خصوصی سازی بعضی قسمت ها در این شرايط و با این نظارت های نادرست و ناکافی واقعا اشتباه محضه . متاسفانه در کشور ما ظاهرا مطالعه و بررسی خاصی در مورد تبعات تصمیمات اتفاق نمیفته و یا اهمیتی بهش داده نمیشه و در نهایت مشکلاتش می مونه برای جامعه و فرهنگ و اقتصاد و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
تمام سفرهای بالای شش ساعت باید با هواپیما انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
هواپیما اضافه و ساخته بشه عطر و بوی کار جهادی میده ، نییت هم خیر باشه یقین داشته باشیم کار به نتایج خوبی منتج میشه ،انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
هوا پیمای جدید منظور هواپیمای از رده خارج است دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
خوشبحال مایه دارها.۴۷سالمه مثل خیلی ها هنوز هواپیما سوارنشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
وزیر دستان اقای وزیر کل بلیط یه شرکت رو بخرن چارتری دوبرابر قیمت بفروشن فساد تو هواپیمایی بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
پبدنی
۲۱:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
دولت فقط باید نظارت و کنترل کند و گر نه بخش خصوصی باید وارد تمام زیرساختها از ساخت تا بهره برداری در ساخت فرودگاه و نیروگاه و حمل و نقل و تجارت و ترانزیت و تولید شود و بخش خصوصی قدرتمند نشانه بها دادن به خصوصی ها و خوبی سرمایه گذاری های مردم هر کشوری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
این را هم بدید به بخش خصوصی تا مشکلات صد چندان شود . نه خیلی نظارتهاتون درسته ؟ چون عرضه مدیریت ندارید , میخاید بدید به خصوصی تا خیالتون راحت بشه , ولی قطعا اختلاسها و دزدیها و مشکلات اقتصادی و بویژه فرهنگی و هنجار شکنیها در فرودگاهها و هواپیماها خیلی بیشتر میشه و حراست هم که دیگه ندارند و اگر هم داشته باشند , از خودشونه و خلاصه همه چیز با هم قاطی میشه و خروجی آن میشه مشکلات بیشتر مردم و افتضاحات فرهنگی ...... که دیگه نمیشه جمعشون کرد . این بود اون همه ادعاهای آنچنانی , جناب بذرپاش ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
تو خودت و افکارتو‌جمع کن
توجیه بیخود برای نرفتن بسمت خصوصی سازی که همه دنیا انجام دادمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
تو رو خدا فرودگاههارو دیگه به بخش خصوصی واگدار نکنید از این بیچاره ترمون نکنید خواهش می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
اشتباهی مثبت دادم و حرفت یک حرف مفت و بی ارزش است
باید تمام فرودگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند حتی ساخت فرودگاه و خرید هواپیما و مالکیت هواپیماها و ..‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
از کجا میاد؟ با این تحریم ها؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۸:۳۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
شامل تحریم نیست. چون فرسوده است و در دیگر کشورها مجوز پرواز نمی‌دهند. برای بازیافت و استفاده از الیاژ آن.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۶:۱۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
اگه من بخوام تو کشور صد فرودگاه و دویست و پنجاه هواپیمای متوسط بخرم کی را باید ببینم و مجوز جز وزیر راه از کی بگیرم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
ساخت فرودگاه و تامین زیرساختها و رادارها و برج مراقبت و خرید هواپیماها و جابجایی ها باید بدست مردم و بخشهای توانمند مردمی باشد و اداره شوند و ساخته شوند ،نقش دولت هم میتوانند کمک دهنده و راهنمایی کننده باشد
Germany
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
برای واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی آمادگی داریم

نگو خصوصی بگو خصولتی
کارنامه خصوصی سازی های قبلیتون کاملا روشنه و درخشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
باید جابجایی بار و مسافر در سراسر جهان خصوصی شود و دولتها دست خود را در بازار جابجایی و حمل و نقل هوایی کوتاهتر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
بابا این چه مسخره بازیه یه ۴ تا بوئینگ نو ایرباس نو
بخرید حالا چند میلیون دلار گرونتر
شما خو هر روز بلیط رو گرونتر میکنی
مردم که هیچ حداقل بزار
یه چهارتا پزشک و مهندس ایمن سفر کنن
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۸:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
جناب خان!
تحریم هستیم . هواپیما به ما نمی‌فروشند.
اینها هم که گفته شده وارد ناوگان هوایی میشه چهار تا هواپیمای اوراق و بازیافتی هست.
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۴:۴۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
خدا خیرتون بده که محوطه فرودگاه کشورهای دوست یا متظاهر به دوستی رو از این ضایعات بدمنظر تخلیه می کنید .
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۴:۴۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
ظرفیت ساخت و ساز و آبادانی در سواحل جنوبی و اقیانوسمان بسیار بالاست در سواحل جنوبی میتوان میلیونها مسکن ساخت و دهها ملیون را هم اسکان داد و خانه دار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
هواپیماهاچند سال کارکرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
در حدی که برای بازیافت مناسب اند!
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۴:۴۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
همانند ترمینالها فرودگاه‌ها و هواپیماهای فراوانی هم باید بدست بخش خصوصی قدرتمند. و توانمند باشد و بخش خصوصی صنعت هوایی را بدست بگیرد چه در ساخت فرودگاه در سراسر کشور و چه در تجهیز و خرید ناوگان و تجهیزات ناوبری و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
دولت باید دست خود را از صنعت هوایی تا حدود زیادی کوتاه کند و شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی فراوانی را در این صنعت وارد کند و بخشهای فراوانی را واگذار به خصوصیها کند
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۴:۳۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
بیشتر فرودگاه‌ها و بخشهای پرواز را به بخش خصوصی و شرکت های خصوصی بدهید
#خصوصی سازی_ صنعت هوایی
#خصوصی سازی_ صنعت هوایی
#خصوصی سازی_ صنعت هوایی
#خصوصی سازی_ صنعت هوایی
#خصوصی سازی_ صنعت هوایی
#خصوصی سازی_ صنعت هوایی
#خصوصی سازی_ صنعت هوایی
#خصوصی سازی_ صنعت هوایی
#خصوصی سازی_ صنعت هوایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
واقعا خصوصی سازی کار بسیار بزرگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
هرجا بخش خصوصی اومد پاش وسط گند زد به همه چی چون نظارت و قرارداد درست باهاش بسته نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
کارشکنان و کارنکنان مالیات خانه های خالی را معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
چه فایده! بلیت اونقدر گرون شده که منِ کارمند دیگه زورم نمیرسه بلیط هواپیما بخرم. مجبورم بزنم به جاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
حالا با هواپیما نری , آسمون به زمین میاد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
منظور از جدید " فرسوده های کشورهای دیگر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
چه خوب!