فرهنگ حوزه اصلی برای پیشبرد اهداف انقلاب است

وزیر ارشاد گفت: مطالبات انباشت شده و خواسته‌های بر زمین مانده از گذشته در حوزه فرهنگ و هنر را مرتفع می کنیم.

 "محمدمهدی اسماعیلی" روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرهنگ را حوزه اصلی برای پیشبرد اهداف انقلاب دانسته‌اند و برای آن وقت می‌گذارند.

او ضمن تاکید بر راه‌اندازی پویش‌های بزرگ کتابخوانی، افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش از سه ساعت از غرفه‌ها بازدید کردند و با ناشران و نویسندگان صحبت کردند، نشان دهنده اهمیت کتابخوانی از نگاه ایشان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امروز رهبر فرزانه انقلاب، پرچمدار این نهضت هستند، بر اهمیت پویش کتابخوانی و ضرورت جدی گرفتن این مهم تاکید کرد.

اسماعیلی همچنین با قدردانی از دریادلانی که ۷۰ هزار کیلومتر را با قدرت و اقتدار در نوردیدند و برای کشور مایه افتخار شدند، گفت: این اقدام‌ها برای مردم امیدآفرینی دارد و باید مرتب بازگو شود.

او با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی امروز در اوج اقتدار و عزت بین المللی است، یادآور شد: پیروزی انقلاب معجزه‌ای بزرگ بود و البته تثبیت و تحکیم و ارتقا و ادامه این انقلاب هم معجزه‌ای بزرگ‌تر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون همه جبهه استکباری و طاغوتی باهم متحد شدند تا انقلاب اسلامی را از نفس بیندازند، اما خودشان از نفس افتادند و انقلاب سرافراز شد.

اسماعیلی ادامه داد: هدف دشمن پشیمانی ازداشته‌های و ناامیدی نسبت به آینده است، در حالی که فرزندان انقلاب به گذشته افتخار می‌کنند و به آینده امیدوار هستند.

او تصریح کرد: تردید نداریم همه مشکلات حل شدنی است و انقلاب به روز‌های درخشان خود خواهد رسید و اگرچه در جنگ گرفتار حداقل‌ها بودیم، اما مسیر انقلاب با قوت جلو خواهد رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین یک هزار و ۱۰۰ شهید شهرستان ملایر و هشت هزار شهید استان همدان را سند ایستادگی و مقاومت این خطه و همه شهدای کشور را نیز مایه سربلندی کشور خواند و افزود: مقاطع دشواری را پشت سر گذاشتیم و با قوت مسیر انقلاب را پیش خواهیم برد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ خود را موظف می‌داند سیره و سلوک مومنانه را در کشور توسعه دهد، تصریح کرد: ملایر شهرستانی با تاریخ پر افتخار و شهدای بسیاری است و امروز اهالی هنر و رسانه در این شهرستان می‌درخشند.

او تاکید کرد: از تمامی فعالیت‌های ترویجی در این شهر حمایت می‌کنیم و آماده‌ایم با تمام وجود از اقدامات فرهنگی حمایت کنیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از معاونان من در حال بازدید از تاسیسات زیر بنایی این شهرستان است که پس از ارائه گزارش‌ها، برای تکمیل این تأسیسات فرهنگی و هنری تلاش می‌کنیم.

اسماعیلی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد خیزش‌های جدید قرآنی، بیان کرد: هر جا پرچم قرآن بالا رود، مردم هم عاشقانه کنار آن جمع می‌شوند.

او با بیان اینکه برنامه کوتاه مدت ما حل مسائل فوری است، گفت: در حوزه سینما، تئاتر و هنر‌های تجسمی کار‌های بزرگی شروع کردیم و تلاش می‌کنیم حداکثر مطالبات اجرایی شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.