سوئد: اطلاعاتی درباره افرادی که ترکیه خواهان استرداد آن‌هاست نداریم

یک مقام سوئدی اعلام کرد که این کشور اسامی افرادی را که ترکیه خواستار استرداد آن‌ها است دریافت نکرده است و هویت آن‌ها را نمی‌داند.

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام سوئدی که نامی از او برده نشده است، نوشت: «ما توانایی پ‌ک‌ک را برای جمع‌آوری بودجه برای هدف قرار دادن ترکیه ضعیف کرده‌ایم.»

این مقام سوئدی در ادامه گفت که ترکیه هنوز اسامی این افراد را به سوئد نداده است. به گفته مقامات ترکیه سوئد قول داده است ۷۳ عضو حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را تحویل آنکارا دهد.

همه این مواضع و کار‌ها در راستای تلاش سوئد برای جلب رضایت ترکیه جهت عضویت در ناتو به شمار می‌رود.

ترکیه هنوز رسماً به عضویت سوئد در ناتو رضایت نداده است. طبق مفاد ناتو، موافقت همه اعضای این ائتلاف نظامی برای عضویت کشور‌های جدید در ناتو الزامی است.

با این حال ترکیه به درخواست خود برای استرداد اعضای پ‌ک‌ک و ممنوعیت فعالیت این گروهک در خاک سوئد اصرار دارد. «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جهوری ترکیه اسفند ماه سال گذشته گفته بود که موافقت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو به عملکرد این کشور بستگی دارد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اواخر فروردین ماه در اظهاراتی مدعی شده بود که «سوئد پیش از نشست آتی سران ناتو که قرار است در ماه جولای (تیر ماه) برگزار شود به ناتو خواهد پیوست».

«یوناس گار استوره» نخست‌وزیر نروژ نیز روز دوشنبه (یکم خرداد) در جمع خبرنگاران گفت که سوئد باید در نشست آتی سران ناتو، به عضویت این ائتلاف نظامی غربی دربیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار