صربستان فرمان آماده باش صادر کرد

رئیس‌جمهور صربستان به ارتش دستور داد به حالت آماده باش در بیایند و از این نهاد خواست تا در مرز کوزوو و متوهیا مستقر شوند.

«الکساندر ووجیچ» رئیس‌جمهور صربستان این فرمان را در پاسخ به خشونت پلیس کوزوو علیه صرب‌تبار‌های مقیم این منطقه صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، رئیس‌جمهور صربستان از مقامات ناتو خواست تا برای خاتمه دادن به خشونت علیه صرب‌تبار‌های کوزوو اقدامات فوری را لحاظ کنند.

مناطق شمالی کوزوو و متوهیا که بیشتر آن‌ها صرب‌تبار هستند در هفته‌های گذشته شاهد درگیری خشونت‌آمیز بین پلیس و صرب‌تبار‌ها بودند.

در همین حال ناتو و چند کشور دیگر نیز از روز دوشنبه رزمایشی دو هفته‌ای در بالکان آغاز کردند که حدود ۱۰ هزار نفر در آن شرکت کردند.

این رزمایش که «پاسخ فوری» نام دارد دومین مرحله از رزمایش‌های موسوم به «مدافع ۲۳» است و حدود ۲۸۰۰ نظامی آمریکا و هفت هزار سرباز از بلغارستان، کرواسی، یونان و ترکیه در آن شرکت دارند.

ناتو در بیانیه‌ای درباره مدافع ۲۳ اعلام کرد که هدف از برگزاری این رزمایش‌ها ایجاد و تقویت آمادگی و قابلیت‌های همکاری میان آمریکا و متحدانش در ناتو و سایر شرکا و نمایش توانایی ارتش ایالات متحده در استقرار سریع نیرو و تجهیزات در اروپاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۳:۱۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
جنگ جهانی سوم
آخرین اخبار