محکومیت ۲ میلیاردی نانوایی متخلف در شیراز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از صدور حکم پرونده عرضه خارج از شبکه آرد خبازی خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: پرونده عرضه خارج از شبکه ۷ تن آرد خبازی در شعبه چهارم تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی، و متهم پرونده به پرداخت جریمه ۲ میلیارد ریالی محکوم شد.

او گفت: طبق گزارش بازرسین سازمان صمت، این میزان آرد توسط یک واحد صنفی نانوایی واقع در شهر شیراز، بصورت غیرقانونی و خارج از شبکه رسمی به فروش رسیده بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به پایش مستمر نانوایی‌ها توسط گشت‌های مشترک نظارتی در سطح استان، گفت: کم فروشی، گرانفروشی، تخلفات بهداشتی و عرضه خارج از شبکه آرد شایع‌ترین تخلفات نانوایی هاست که با توجه به اهمیت نان در سبد کالای غذایی شهروندان، با این قبیل تخلفات قاطعانه برخورد خواهد شد.

محکومیت ۱۲ هزار میلیارد ریالی متخلفان

او از تشدید نظارت بر بازار و برخورد قاطع با گرانفروشان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال به ۷۷۳۰ پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده که از این تعداد پرونده ۵۴۳۹ پرونده مربوط به تخلفات کالا و خدمات، ۱۹۴۰ پرونده قاچاق کالا و ارز و ۳۵۲ پرونده نیز با موضوع تخلفات بهداشتی و درمانی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با اشاره به جریمه ۱۲ هزار میلیاردی متخلفان این پرونده‌ها گفت: با عملیاتی شدن قرارگاه ((مهار تورم و رشد تولید)) در سازمان تعزیرات حکومتی، اقدمات خوبی در حوزه نظارت و رسیدگی در حال برنامه ریزی است و پیش بینی می‌شود اجرای مصوبات این قرارگاه، کنترل هر چه بیشتر زنجیره تولید، توزیع و عرضه کالا‌های اساسی و نهایتا کاهش تخلفات و رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد. 

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان گفت: در حوزه نظارتی، تشدید گشت‌های مشترک به طور جد در دستور کار قرار گرفته به نحوی که از ابتدای سال جاری ۶۵۸ اکیپ بازرسی متشکل از رییس شعبه تعزیرات و بازرسین سازمان‌های جهاد کشاورزی، صمت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و ... بالغ بر ۹۹۰۰ مورد بازرسی را از واحد‌های تولیدی، صنفی، انبار‌ها، مراکز خدماتی و گردشگری و ... به عمل آوردند و به لحاظ میزان پوشش نظارت‌ها نیز تلاش شده تا با اعزام شعب سیار به شهرستان‌های فاقد اداره تعزیرات، حتی دورترین نقاط استان نیز مورد رصد تعزیرات حکومتی باشد.

سالاری گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و گلایه مندی مردم از تورم و گرانی، بیشترین تمرکز در حوزه نظارت و رسیدگی معطوف به گرانفروشی کالا‌های اساسی بوده که در این رابطه به ۱۴۰۰ پرونده گرانفروشی رسیدگی و گرانفروشان بالغ بر ۲۸۳ میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند، علاوه بر این نیز ۱۹۳ واحد صنفی متخلف پلمپ و یا نصب پارچه شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: نظارت مردمی مهمترین و اثربخش‌ترین مولفه نظارتی است که منجر به کاهش محسوس تخلفات می‌شود از این رو از شهروندان تقاضا داریم تا با اعلام گزارش تخلفات به پل ارتباطی tazirat۱۳۵.ir، خدمتگزاران خودشان را در انجام وظیفه یاری برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار