انتقال آرای اخذ شده در خارج از ترکیه به آنکارا

آرای شهروندان ترکیه که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در خارج از این کشور شرکت کرده بودند، بامداد دیروز به آنکارا انتقال یافت.  

آرای ترکیه ای‌های مقیم خارج از این کشور از طریق هوایی منتقل شده است. این آراء تحت تدابیر شدید امنیتی در مرکز همایش‌های اتاق تجارت آنکارا نگهداری می‌شود. بیش از ۳ میلیون و ۴۱۶ هزار نفر از شهروندان ترکیه که مقیم کشور‌های دیگر هستند واجد شرایط رای دادن در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بودند. مقامات شورای عالی انتخابات ترکیه شامگاه جمعه شمار افرادی را که در خارج از ترکیه در این انتخابات شرکت کردند یک میلیون و ۹۱۲ هزار و ۳۰ نفر اعلام کردند. 

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، رای گیری در نمایندگی‌های سیاسی و مراکز اخذ رای که شورای عالی انتخابات ترکیه در خارج از این کشور دایر کرده بود ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) آغاز شد و ۲۴ مه (۳ خرداد) پایان یافت. رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در داخل این کشور فردا برگزار خواهد شد. 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کنونی ترکیه و کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوریت خلق دو کاندیدایی هستند که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه راه یافته اند.

روند شمارش آرای حوزه‌های خارج در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در کنسولگری‌ها و هیئت‌های نمایندگی این کشور آغاز شده است. 

خبرگزاری آناتولی ضمن اعلام این خبر افزود روند خارج کردن آرا از کیسه‌ها و انتقال آن به صندوق‌های رأی آغاز شده است تا پس از انتقال به داخل ترکیه همراه با آرای انتخاباتی اخذ شده در روز هفتم خرداد، خوانده و لحاظ شود. 

محافظت از صندوق‌های اخذ رأی در خارج، تحت تدابیر شدید امنیتی و در اتاقی مجهز به پنج قفل جداگانه انجام می‌شود.

رأی گیری از حدود ۳.۵ میلیون نفر از شهروندان ترکیه‌ای ساکن خارج، از روز شنبه ۳۰ اردیبهشت آغاز شده بود که بر اساس گزارش ها، یک میلیون و ۷۸۳ هزار و ۱۰۷ نفر به پای صندوق‌های رأی رفتند.

دور دوم انتخابات در داخل ترکیه نیز روز ۲۸ مه برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار