آگاهی سازی مردم مهم‌ترین راهکار‌ برای مقابله با کشتار غیرمجاز

رئیس مرکز بهداشت و سلامت شهرستان کرمانشاه یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای مقابله با کشتار غیرمجاز را مقبولیت‌زدایی با آگاهی سازی مردم نسبت به خطرات و بیماری‌های ناشی از آن اعلام کرد.

محمدرضا نادری رئیس مرکز بهداشت و سلامت شهرستان کرمانشاه به بیمار‌ی های ناشی از انتقال دام به انسان مانند تب کنگو، انواع بیماری‌های انگلی و قارچی، تب مالت و دیگر بیمار‌های اشاره کرد و گفت : برخی از این بیماری‌ها مانند تب کنگو کشنده و برخی دیگر موجب برخی از امراض و بیماری‌های عفونی، انگلی و قارچی می‌شود که بعدا علائم آن در افراد نمایان می‌گردد.

وی به محیط بسیار غیربهداشتی ذبح دام در معابر و خیابان‌ها شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از خونابه، فضله، تجمع و تردد این دام‌ها در محیط شهری انواع حشرات نیش زننده، سوسک، موش و سگ ولگرد جمع می‌شود که سلامت شهروندان ساکن در محله و مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازند.

نادری اظهار داشت: حوزه بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی و دیگر دستگاه‌های استان در برخورد با این پدیده غیر بهداشتی در چند سال اخیر تلاش فراوان کردند، اما واقعیت آن است تا زمانی خریدار گوشت دام زنده غیر مجاز در شهر کرمانشاه وجود دارد این مقابله‌ها به جایی نمی‌رسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار