۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب مشهد از چاه اختصاص یافت

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین منابع آبی مشهد از حفر چاه جدید و یا اجاره چاه کشاورزی اختصاص یافته است.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور و بازرس کل استان خراسان رضوی گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین منابع آبی مشهد از حفر چاه جدید و یا اجاره چاه کشاورزی اختصاص یافته و این سازمان در جریان موضوع تامین آب این کلانشهر قرار دارد.

حجت الاسلام موسی فتوحی افزود: امسال در مقایسه با سال ۱۴۰۱، با کمبود حدود ۵۰ درصدی منابع آبی و بارش مواجه هستیم ولی به دلایل مختلف نگرانی برای تامین آب مشهد نداریم چرا که حوزه متولی مربوطه با تلاش مضائف و اعتبارات بسیار قابل توجه برای این مساله اقدام کرده است.

وی گفت: حفر ۳۰ حلقه چاه جدید با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اجاره ۴۰ حلقه چاه کشاورزی با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب مشهد در نظر گرفته شده و پیش بینی های لازم برای تامین کمبود آب تابستان این کلانشهر انجام شده است.

رییس منطقه ۲ سازمان بازرسی کشور اظهار داشت: هزینه ای که امسال برای تامین آب از چاه ها در نظر گرفته شده معادل هزینه ساخت یک نیروگاه کوچک است که اهمیت موضوع و تلاش مضائف را نشان می دهد.

بازرس کل استان خراسان رضوی از عدم فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب شرب انتقاد کرد و افزود: با وجود اطلاع رسانی برای کمبود منابع آبی همچنان می بینیم خودروها با آب شرب شستشو شده و فضای سبز نیز با از این منابع آبیاری می شود.

فتوحی خاطر نشان کرد: این در حالی است که بسیاری از کشورهایی که مشکل تامین آب ندارند، شبکه آب شربشان از آب مصرفی در حوزه صنعت وغیر شرب جداست و ما متاسفانه در این حوزه اقدامی نکرده ایم.

وی بر استفاده از تجهیزات و فناوری جدید برای برون رفت از بحران کم آبی مشهد تاکید کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در سال جاری حتما باید در حوزه صرفه جویی و فرهنگ سازی تلاش شود، رسانه ها همانطور که کمبود منابع و اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکل را منعکس می کنند لازم است فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب شرب را نیز مد نظر داشته باشند.

برچسب ها: تامین آب ، حفر چاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.