آخرین اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شده در عربستان

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان متولی اصلی بهداشت و درمان زائران در مراسم حج تمتع، در اطلاعیه‌ای با اشاره به آغاز اعزام زائران، آخرین اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شده در عربستان را تشریح کرد.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، در اطلاعیه‌ای با اشاره به آغاز اعزام زائران، آخرین اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شده در عربستان را تشریح کرد.متن اطلاعیه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به شرح زیر است:

۱. با توجه به آغاز اعزام زائران به سرزمین وحی و حضور ۷ هزار زائر ایرانی در مدینه، درمانگاه‌های شبانه‌روزی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در مدینه شروع به‌کار کرده و تاکنون ۹۱ نفر از ۴۰۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی این مرکز عازم عربستان شده‌اند. بیمارستان مکه نیز در حال آماده‌سازی برای خدمت به زائران ایرانی است.

۲. محموله دارویی شامل ۴۰۰ قلم دارو به وزن ۴۰ تن انواع دارو‌های مورد نیاز زائران در حج تمتع ۱۴۰۲ به عربستان ارسال و در مراکز درمانی توزیع شده است.

۳. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، در ۶۵ هتل محل اقامت زائران، پزشک هلال احمر مستقر می‌شود.

۴. درمانگاه‌های سیار هلال احمر در ایام تشریق نیز برپاخواهند شد تا به زائران ایرانی خدمات لازم بهداشتی و درمانی را ارائه کنند. در حج امسال بیش از ۸۶ هزار زائر ایرانی حضور دارند که بیش از ۲۳۰۰ زائر سن بالای ۸۰ سال دارند.

۵. با توجه به گرمای شدید هوا در مکه و مدینه، لازم است که زائران برای مراقبت از گرمازدگی، مایعات به اندازه کافی بنوشند و شب‌ها برای زیارت بروند، همراه داشتن بطری آب و عدم استفاده از لیوان مشترک برای نوشیدن آب در مراکز شلوغ از جمله مهم‌ترین توصیه‌ها برای مراقبت از سلامت زائران است.

۶. جمعیت هلال‌احمر با برگزاری دوره آموزشی ویژه حجاج، مجموعه‌ای ساده از اطلاعات و تجربیاتی که با بهره‌مندی از آن زائران بتوانند ضمن انجام صحیح مناسک و اعمال خود، سالم به‌آغوش خانواده بازگردند، در اختیار زائران قرار داده است. توصیه می‌شود که زائران عزیز با ورود به سایت آموزشی هلال احمر به آدرس https://helaleman.rcs.ir/register#step۱ در این دوره شرکت کرده و پس از ۷۲ ساعت گواهینامه آموزشی نیز دریافت کنند.

۷. پزشکان و امداگران هلال احمر با فعالیت ۲۴ ساعته در مراکز متعدد، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی را در مکه و مدینه عهده دار بوده و آماده خدمت رسانی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار