کلاهبرداری از شهروندان با تبلیغ کالای ارزان در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا گلستان نسبت به کلاهبرداری از شهروندان با تبلیغ کالای ارزان در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ سعید تجری گفت: مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی و انجام تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های واسط با روش‌های مختلف از قبیل هدایت کاربر به صفحات درگاه جعلی بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی، دریافت وجه و عدم ارسال کالا و یا ارسال کالای معیوب و نظایر آن هستند.

او افزود: شهروندان هنگام خرید در فضای مجازی، از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی اقدام کنند و وب‌سایت‌های دارای اینماد متعهد هستند که رضایت کاربر را در تمام مراحل خرید اینترنتی جلب کرده و به درستی به وظایف خود عمل کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: خرید از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی بهترین راه برای جلوگیری از کلاه‌برداری‌های اینترنتی است و فروشگاه‌های دارای اینماد مشخصات واقعی را به طور دقیق در وب‌سایت خود درج می‌کنند.

سرهنگ تجری با اشاره به صدور اینماد برای فروشگاه‌های آنلاین از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت: شهروندان در خرید‌های آنلاین خود از سایت‌هایی خرید کنند که حتماً نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان در خصوص خرید کالا‌های الکترونیکی در فضای مجازی مثل گوشی، سیستم‌های صوتی و تصویری به شهروندان توصیه کرد: خریداران این دست اجناس در فضای مجازی در هنگام تحویل خرید، فاکتور و جعبه اصلی کالا را دریافت کرده و به یاد داشته باشند که سریال جعبه و کالا یکی باشد تا اصالت کالا مشخص شود.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های معتبر معمولاً نحوه دریافت و پرداخت وجه مختلفی دارند مانند پرداخت آنلاین، از طریق پست شد: در خرید‌های آنلاین قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان واریز وجه کالا را به زمان دریافت کالا موکول نکنند.

سرهنگ تجری خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش گزارش‌ها مردمی در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.