بهترین زمان مصرف ویتامین‌ها برای جذب بهتر

بهترین زمان مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها تا حد زیادی به ویتامین‌هایی که مصرف می‌کنید بستگی دارد.

برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌ها را باید صبح همراه با غذا مصرف کرد تا جذب آن‌ها به حداکثر برسد. برخی دیگر را نیز باید شب قبل از رفتن به رختخواب مصرف کنید. 

همواره توصیه می‌شود که زنان باردار یا کسانی که دارو مصرف می‌کنند، قبل از مصرف مکمل‌های ویتامین یا مواد معدنی با یک متخصص مشورت کنند. ویتامین‌های دوران بارداری مانند مولتی‌ویتامین‌ها بهتر است صبح‌ها و به عنوان بخشی از برنامه روزانه مصرف شوند.

ویتامین D محلول در چربی است، به این معنی که در آب حل نمی‌شود، بنابراین برای اطمینان از جذب شدن این ویتامین، باید آن را با غذا‌های پرچرب مصرف کنید. مهم است که ویتامین D را در برنامه روزانه خود، در کنار صبحانه یا شاید میان وعده قبل از خواب بگنجانید (تا زمانی که در خواب شما اختلال ایجاد نکند.)

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است، یعنی بهتر است با آب مصرف شود. 

امگا ۳ عوارض جانبی مانند رفلاکس اسید دارد. برای مبارزه با این عارضه، می‌توانید دوز روزانه را به دو نوبت کوچک تر تقسیم کنید و یکی را صبح و یکی را بعد از ظهر مصرف کنید.

باید در نظر داشته باشید که برای جذب حداکثری امگا ۳ باید آن را همراه با وعده غذایی که چربی‌های خوب دارد مصرف کنید. این امر می‌تواند به شما در کاهش عوارض جانبی و همچنین افزایش اثربخشی مکمل کمک کند.

اسید فولیک نسخه مصنوعی ویتامین B۹ است و به بدن کمک می‌کند تا گلبول‌های قرمز سالم ایجاد کند. قبل از بارداری و در آن، اسید فولیک برای حمایت از رشد مغز، جمجمه و نخاع کودک مهم است.

شما می‌توانید اسید فولیک را در هر زمانی از روز مصرف کنید. اسید فولیک یک مکمل محلول در آب است به این معنی که بهتر است آن را با آب مصرف کنید.

منیزیم یک ماده مغذی ضروری است که بر بسیاری از عملکرد‌های بدن تأثیر می‌گذارد. منیزیم هم مانند بسیاری از مکمل‌ها، باید به بخشی از برنامه روزانه شما تبدیل شود تا اطمینان حاصل شود که همیشه سطح متعادل و کافی از آن در بدن وجود دارد.

مکمل‌های ویتامین E زمانی که با غذا در شب مصرف شوند بهترین عملکرد را دارند. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که برای جذب به چربی طبیعی در وعده‌های غذایی ما نیاز دارد.

روی به دلیل ویژگی‌های تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. بهتر است این ماده را یک یا دو ساعت قبل از غذا، همراه با یک لیوان آب مصرف کنید. 

برچسب ها: مصرف مکمل ، ویتامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار