۷ درصد واحد‌های صنعتی استان اردبیل راکد است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر تنها ۷ درصد واحد‌های صنعتی استان اردبیل راکد بوده که تلاش برای احیای این واحدهاست.

رامین صادقی گفت: با توجه به اینکه ۴۵ درصد اقتصاد کشور وابسته به حوزه صنعت، معدن و تجارت است برنامه منسجم برای ایجاد تحول در این بخش را به جد دنبال می‌کنیم.

او بیان کرد: از سال ۹۸ تاکنون تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بخش صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل احصاء شده و قرار است ۳۰ طرح سرمایه گذاری در بخش صنعت اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل استراتژی مشخص را ورود استان به جمع استان‌های صنعتی با سرمایه گذاری‌های کلان یادآور شد و افزود: در حالی که قبل از سال ۹۸ بالغ بر ۴۰ درصد واحد‌های صنعتی استان اردبیل راکد بود با اهتمام جدی و احصای مشکلات تک تک واحد‌ها تلاش کردیم تا این میزان رکود را به کمتر از ۷ درصد برسانیم.

صادقی گفت: در چهار سال گذشته در بخش صنعت ۱۴ هزار اشتغال با پوشش بیمه‌ای در بخش صنعت، معدن و تجارت به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: سهم اشتغال بخش صنعت را در این استان از ۲۴ درصد به بالاتر از ۲۷ درصد رسانده ایم و این استان در ردیف استان‌های صنعتی قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در ایجاد اشتغال رتبه استان اردبیل در بین استان‌های کشور پانزدهم است و روز به روز این شرایط در حال ارتقاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.