خادمی جوانان یزدی در جشنواره زیرسایه خورشید

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد گفت: امسال ۷۵۰ نفر از دختران و پسران یزدی در جشنواره زیرسایه خورشید خادمی می‌کنند.

 حجت الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی یزد، اظهار کرد: در طول دهه کرامت در تمامی استان‌ها، شهر‌ها و روستا‌ها جشن زیر سایه خورشید در حال برگزاری است.

او افزود: همچنین در ۱۰ نقطه از دنیا با حضور خدام و پرچم متبرک حرم رضوی این جشن‌های مردمی برگزار می‌شود و دلدادگان علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) برای استقبال از خادمان و پرچم متبرک حرم رضوی، در این کشور‌ها با جمعیت‌های چند ده هزار نفری حضور پیدا می‌کنند.

مهدوی نژاد گفت: امروزه شاهدیم که در جامعه و در دنیا معنویت به صورت شتابان در حال رشد است به طوری که محاسبات دشمنانِ حقیقت و معنویت، بهم ریخته و علیرغم تلاش‌های دشمن، سال به سال و روز به روز این حرکت رضوی کوبنده‌تر و پرشکوه‌تر برگزار می‌شود که نشانه این است که مردم دنیا به سمت معنویت، عقلانیت و به سمت رشد و تعالی انسانیت در حال حرکت هستند و نمونه آن همین جشن‌های باشکوهی است که در حال برگزاری است.

مسئول کانون جوانان رضوی در ادامه ضمن توضیحاتی درباره جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: در این جشنواره خادمان رضوی در گروه‌های مختلف که هر گروه متشکل از یک نفر روحانی مبلغ، یک نفر ذاکر اهل بیت، دو نفر خادم حرم رضوی حامل پرچم متبرک هستند. این گروه‌ها در همه لایه‌های مختلف اجتماع دیدار و برنامه دارند، یا به عبارتی «من المهد الی اللحد» یعنی از بیمارستان که محل تولد است، حضور می یابند و در گوش نوزادان اذان و اقامه می‌گویند  و همچنین در گلزار های شهدا نیز حضور می یابند.

او خاطرنشان کرد: این دیدار‌ها در تمام لایه‌های اجتماع اعم از نهادها، سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی، خانه‌ها و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، دیدار با علما و نخبگان، هنرمندان، فعالین اجتماعی و... برگزار می‌شود.

 مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد افزود: امسال با توجه به شعار سال که «رشد تولید و مهارم تورم» می‌باشد، خادمان حرم به منظور تقدیر و تجلیل از کارآفرینان در مراکز تولیدی، کارگاه‌ها و کارخانجات حضور یافتند. امسال به یمن روز میلاد ضامن آهو، در ندامتگاه مرکزی یزد به واجدین شرایط هشت روز مرخصی داده شد تا به آغوش خانواده برگردند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در ادامه تشریح برخی از برنامه‌های جشنواره زیر سایه خورشید گفت: اقلیت‌های دینی هم زیر پرچم امام رضا (علیه‌السلام) قرار گرفتند. خادمان حرم با پرچم متبرک در منزل خانواده شهید زرتشتی حضور یافتند و از این خانواده دیدار کردند.

مسئول هیئت انصار ولایت گفت: بدرقه حجاج بیت الله حرام از فرودگاه یزد، تجلیل از فعالین عفاف و حجاب، یک محفل ویژه به نام «محفل حوران» که به منظور تکریم همسران شهدا برگزار شد، دیدار‌هایی در راستای بحث فرزندآوری و تحکیم خانواده، نشست‌ها ودیدار‌هایی با خانواده‌های پرجمعیت توسط خادمان اجرا شد. البته در این سرکشی‌ها و دیدار‌ها علاوه بر ایجاد و تزریق معنویت و برکت، سعی شده تا مسئولین در جریان بعضی از مشکلات مراکز، کارگاه‌ها و خانواده‌ها قرار بگیرند و برای رفع این مشکلات به یمن حضور پرچم امام رضا (علیه‌السلام) تلاش کنند.

مسئول کانون جوانان رضوی با اشاره به آزادی دو نفر زندانی در شهرستان خاتم، تصریح کرد: ان‌شا‌الله تا پایان دهه کرامت برنامه آزادی زندانیان غیرعمد در دستور کار جشنواره زیر سایه خورشید می‌باشد.

مسئول هیئت انصار ولایت خاطرنشان کرد: در دنیا یکی از روش‌های درمانی که مورد توجه قرار گرفته مبحث «نیایش درمانی» است. در بعضی کشور‌ها مانند انگلستان، کشیش طبق درخواست بیمار در بیمارستان حضور یافته و چند دقیقه قبل از عمل جراحی با بیمار صحبت می‌کند، که طبق تحقیقات و پژوهش‌ها این افراد روند بهبودی بهتری نسبت به سایر بیماران داشته‌اند. از اینرو واضح است که وقتی خادمان امام رضا (علیه‌السلام) با پرچم سبز متبرک وارد بیمارستان می‌شوند و تخت به تخت از بیماران عیادت می‌کنند، چه تأثیرات مثبت روحی و روانی در بیمار ایجاد می‌شود و ما شاهدیم که در روند درمان آن‌ها تأثیر دارد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد گفت: سامانه زیر سایه خورشید یزد جهت ثبت نام خادم افتخاری در دهه کرامت راه اندازی شده، که دارای دو بخش است، بخش خدمت و بخش برنامه که افراد با انتخاب بخش خدمت می‌توانند برای خدمت در این جشنواره ثبت نام کنند.

او گفت: کلمه «شجر» مخفف «شبکه جوانان رضوی» است و جوانان کل کشور تحت این شبکه، متولی برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در استان‌ها و شهرستان‌ها در دهه کرامت هستند. در استان یزد نیز هیئت انصار ولایت برگزار کننده جشنواره می‌باشد و در هر شهرستان یک تشکل مذهبی انتخاب شده که متولی برگزاری این جشنواره در شهر‌ها و روستا‌ها است.

مهدوی‌نژاد خبر داد:در حال حاضر ۷۵۰ نفر  دختران و پسران یزدی در شهر یزد خالصانه مشغول به خادمی هستند، ۵۰۰ نفر در شهرستان‌ها و ۱۵۰ نفر از خواهران در شهر یزد مشغول هستند، که ۵۰ نفر از این خواهران دهه هشتادی هستند.

مسئول کانون جوانان رضوی یزد در پایان خاطرنشان کرد: اوج برنامه‌های این جشنواره مراسم جشن بزرگ زیر سایه خورشید است که به عنوان بزرگترین اجتماع مردمی یزد، پنج‌شنبه شب یازدهم خرداد همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور خدام و پرچم متبرک رضوی و برنامه‌هایی ویژه شاد و معنوی در صحن آستان مقدس امامزاده سیدجعفرمحمد (علیه‌السلام) برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار