وقتی دانش آموزان مشهدی نوبتی روی صندلی می نشینند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در برخی کلاس‌ها در مشهد و حاشیه شهر کلاس‌هایی وجود دارد که دانش آموزان به صورت نوبتی روی صندلی می نشینند.

امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی کشور، ۹۷ درصد از اعتبارات خود را صرف پرداخت حقوق کارکنان می‌کند و توان رفع نیاز‌های دیگر را ندارد؛ حال چه از لحاظ رفاهیات فرهنگیان و چه از لحاظ توسعه مراکز.

او افزود: خراسان رضوی دارای بیش از ۱.۵ میلیون دانش آموز با شرایط خاص مانند اتباع و مهاجران و همچنین دو سوم دانش آموز غیر برخوردار در حاشیه شهر می‌باشد. همچنین هر سال ۴.۳ متر مربع سرانه فضای آموزشی در استان و در مشهد ۳.۵ متر مربع و درحاشیه شهر ۲.۲ متر مربع فضای آموزشی داریم؛ در حالیکه استاندارد‌های جهانی برای هر دانش آموز بیش از ۸.۸ متر مربع است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر، کمبود نیرو، فضای آموزشی و اعتبارات داریم و برای رسیدن به متوسط استان ها، نیاز به ۷ هزار کلاس درس داریم و این در حالی است که خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ کلاس بالای ۴۰ و ۵۰ نفره دارد.

شوشتری بیان کرد: در برخی کلاس‌ها در مشهد و حاشیه شهر، کلاس‌هایی وجود دارد که دانش آموزان به صورت نوبتی روی صندلی مینشینند. در چند سال اخیر تمام مدارس ما ۲ نوبته شده و این مشکل بزرگی است.

او با گرامیداشت نقش خیرین تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱۰۰ کلاس‌توسط خیرین ساخته شد. این درحالی است که در هر سال باید ۲ هزار کلاس درس ساخته شود. آنچه اهمیت دارد به صفر رساندن مشکلات سالهای قبل است. هیچ چیز نمی‌تواند عمق مشکلات را بیان کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
این مشکل فقط مربوط به مشهد و خراسان رضوی نیست در دیگر نقاط ایران هم چنین مشکلاتی وجود دارد .
آخرین اخبار