فرماندار مشهد:

وضعیت چهار شاخص راهبردی در این کلانشهر بحرانی است

فرماندار مشهد گفت: مشهد در ۲۴ شاخص اساسی و راهبردی از متوسط کشور پایین تر است و از این میان چهار شاخص آموزشی، ورزشی، بهداشتی و آب وضعیت بحرانی تری دارند.

محسن داوری فرماندار مشهد در نخستین همایش خیرین نیک اندیش رضوی که با حضور جمعی از خیران سراسر کشور و مسئولان ارشد استانی و شهر مشهد در مجتمع برج سپید این شهر آغاز به کار کرد گفت: ارتقای این شاخص‌ها به برنامه ریزی نیاز دارند، اما امکان ارتقای چهار شاخص بحرانی یاد شده با بودجه دولتی وجود ندارد و به ۲ هزار میلیارد تومان منابع دولتی نیاز است و حدود ۲۰ سال زمان برای برطرف کردن این عقب ماندگی‌ها زمان نیاز است.

او افزود: عقب ماندگی‌ها در این چهار شاخص فقط با کمک مردم و خیران قابل جبران است و خیران در حوزه آب و خدمات بهداشتی و درمانی قرار است به یاری مشهد بیایند.

فرماندار مشهد ادامه داد: این شهر دومین کلانشهر ایران و پایتخت معنوی جهان اسلام است و هم اکنون افزون بر چهار میلیون نفر در این شهرستان ساکن هستند و سالانه حدود ۳۵ میلیون زایر داخلی و خارجی برای زیارت بارگاه منور رضوی به این شهر می‌آیند.

داوری با اشاره به ابلاغ سیاست‌های تحولی استانی در مسیر افزایش شاخص‌های زیربنایی و روستایی بیان کرد: بر همین اساس برنامه ریزی‌های متعددی انجام شد و نیازمندی‌های آموزشی، بهداشتی، ورزشی و آب شناسایی و اولویت بندی شد.

او تصریح کرد: اکنون برای ۸۵ درصد خیران، زمین مناسب تعیین شده است و بر سر اجرای هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با خیران تفاهم شده است که البته امید است با همت آن‌ها و مردم بتوان بیش از آنچه پیش بینی شده را محقق کرد.

برچسب ها: شاخص ، بودجه دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.