تأکید بر فرهنگ‌سازی مطالعه در بین نسل جوان/ تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای در اردبیل تسریع می‌شود

استاندار اردبیل ترویج فرهنگ کتابخوانی برای نسل جوان را با تشریح تأثیر مطالعه در بهبود وضعیت زندگی مورد تأکید قرار داد.

سیدحامد عاملی در نشست اعضای انجمن کتابخانه‌های استان اظهار کرد: در کشور‌های توسعه‌یافته فرهنگ مطالعه در بین کلیه آحاد جامعه نهادینه شده و لازم است این فرهنگ آن‌گونه که باید، در بین نوجوانان و دانش‌آموزان ما نیز به‌طور عملی ترویج و عملی شود.

او با بیان این‌که فردی که دانایی دارد زندگی با کیفیت‌تری دارد، افزود: تاکنون نتوانسته‌ایم آگاه‌سازی لازم را در خصوص ارزش و اهمیت مطالعه در بین جامعه و دانش‌آموزان انجام دهیم که باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی از سوی آموزش‌وپرورش و کتابخانه‌های استان اردبیل در این زمینه عملی شود.

مفاخر حوزه فرهنگ و هنر و کتاب و کتابخوانی تجلیل شوند

استاندار اردبیل تصریح کرد: مدیریت مناسب اوقات فراغت دانش‌آموزان و ترغیب به کتابخوانی، فعال نگه داشتن کتابخانه‌های مدارس در فصل تابستان برای بهره‌مندی دانش‌آموزان و همچنین باز بودن کتابخانه‌های عمومی در بعدازظهر‌های تابستان نیز از جمله موارد مهم برای فرهنگ‌سازی و ترغیب مطالعه در بین دانش‌آموزان است.

عاملی با تأکید بر تجلیل از مفاخر حوزه فرهنگ و هنر و کتاب و کتابخوانی و افرادی که اقدامات ویژه‌ای در امر فرهنگ‌سازی کتاب داشته‌اند، گفت: لازم است برای نام‌گذاری کتابخانه‌ها هم چارچوبی مشخص تعیین شود و در انتخاب این نام‌ها از اسامی مفاخر زنده هم استفاده شود و الگو‌ها تا زنده هستند معرفی و مورد تجلیل قرار گیرند.

او بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه کتابخانه‌سازی در شهرستان‌های خلخال و پارس‌آباد و آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل مورد تأکید بوده و اعتبارات این پروژه‌ها تأمین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.