خدمات ایران به مهاجران افغانستانی از نظر صلیب سرخ ارزشمند است

مدیر عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران گفت: خدمات جمهوری اسلامی ایران به مهاجران افغانستانی ارزشمند و مهم ارزیابی می‌شود.

پاتریک هوزر مدیر عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران در بازدید از مرکز آموزش خطرات مین در مرز دوغارون در جمع خبرنگاران گفت: از نظر کمیته بین المللی صلیب سرخ، خدمات جمهوری اسلامی ایران به مهاجران و اتباع افغانستانی مهم و ارزشمند ارزیابی می‌شود و مهاجران اطلاعات مهمی در این مرکز دریافت می‌کنند.

اوافزود: این کمیته بین المللی با همکاری جمعیت هلال احمر و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران خدماتی در زمینه آگاهی رسانی خطرات مین و رفتار‌های ایمن در برابر مهمات جنگی به مهاجران ارائه می‌دهد.

مدیر عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران ادامه داد: اتباع خارجی که از مرز دوغارون تایباد به کشورشان بازمی گردند، اطلاعات مهمی در رابطه با مین، مهمات عمل نکرده و همچنین بیماری کووید-۱۹ در مرکز آموزش خطرات مین دریافت می‌کنند.

هوزر بیان کرد: هدف از این بازدید مشاهده و ارزیابی وضعیت این اقدامات بشردوستانه و نیز اوضاع مهاجرانی که درحال بازگشت هستند، است.

او تصریح کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ تلاش می‌کند این فعالیت‌های انسان دوستانه ادامه دار باشد و توسعه یابد.

پاتریک هوزر علاوه بر بازدید از کلاس‌های مرکز آموزش خطرات مین، از بخش‌های مختلف نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در مرز دوغارون بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.