آغاز ثبت نام بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از ثبت نام بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت، مقدماتی مسابقات جهانی مهارت لیون فرانسه ۲۰۲۴ تا ۳۱ خرداد با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی خبر داد.

غلامحسین حسینی نیا، کشف استعداد‌های حرفه‌ای جوانان وایجاد فرصت مناسب جهت شکوفایی مهارت ها، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان، ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت، فراهم کردن فرصت مناسب جهت رقابت سالم بین جوانان کشور را از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت برشمرد.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در ۴۱ رشته و ۶ گروه تخصصی برگزار می‌شود، گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ۱۲ لغایت ۱۶ تیر، مرحله استانی ۲۶ و ۲۷ تیر و مرحله کشوری نیز از هفته آخر شهریور تا نیمه آبان امسال برگزار می‌شود.

آقای حسینی نیا برگزاری مسابقات مهارت با ایجاد شور و نشاط و تحریک اشتیاق جوانان را الهام بخش مهارت آموزی و زمینه ساز تربیت انسان‌های توانمند و توسعه نگر عنوان و تصریح کرد: برگزاری مسابقات ملی مهارت در کشور ما سابقه تاریخی چهل و پنج ساله دارد و تجربه برگزاری مسابقات ملی مهارت پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و حضور در چندین دوره مسابقه جهانی مهارت موجبات اصلاح گام به گام این فرآیند را فراهم آورده و منجر به کاهش سطح اختلاف مسابقات ملی با مسابقات جهانی شده است.

آغاز ثبت نام بیستمین و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت

وی گفت: اتصالات چوبی، الکترونیک، امنیت سایبری، آجرچینی، آشپزی، توسعه نرم افزار‌های موبایل، پردازش ابری، تأسیسات الکتریکی، تبرید و تهویه، تراش، تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه سنگین، نگهداری هواپیما، جواهرسازی، جوشکاری، فناوری آب، فناوری خودرو، پذیرش هتل، فناوری طراحی گرافیک، فناوری مد (خیاطی)، فناوری‌های وب، قنادی (شیرینی پزی)، کابینت سازی چوبی، کاشیکاری دیوار و کف، کنترل صنعتی، ساخت و ساز خشک، گل آرایی، لوله کشی و تاسیسات گرمایشی، راهکار‌های نرم افزاری برای تجارت، رباتیک، نانوایی، سازه‌های چوبی، طراحی مهندسی مکانیک، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، مکاترونیک، نان حجیم و نیمه حجیم، نقاشی خودرو، صافکاری خودرو، نقاشی و دکوراسیون، طراحی فضای سبز، هنر بازی‌های سه بعدی دیجیتال و پیرایشگری مردانه از رشته‌هایی است که نخبگان مهارتی در این دوره از مسابقات با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ی کشور با بیان اینکه مرحله کشوری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت به صورت غیرمتمرکز و غیرهمزمان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در نظر دارد شرایطی را فراهم کند تا فعالان عرصه صنعت و بنگاه‌های اقتصادی و دانشگاه‌ها در کنار تلاشگران عرصه مهارت آموزی بتوانند به تبادل تجربیات و اندیشه‌ها پرداخته و موجبات همفکری و هم اندیشی در راستای حل مسائل مرتبط با عرصه کار آفرینی و اشتغال فراهم گردد.

وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با همکاری حامیان برون سازمانی و فعالان بخش خصوصی تمام تلاش خود را برای برگزاری مسابقات ملی مهارت در سطح استاندارد جهانی انجام می‌دهد و امید دارد که این تلاش بتواند به عنوان گام کوچکی برای تحقق اهداف سازمانی و ملی محسوب شود.

آقای حسینی نیا شرایط سنی شرکت در مسابقات ملی مهارت را حداکثر ۲۱ سال در رشته‌های انفرادی و در رشته‌های تیمی حداکثر ۲۵ سال ذکر کرد و افزود: رشته‌های امنیت سایبری، پردازش ابری، مکاترونیک، فناوری آب، سرویس و نگهداری هواپیما فاقد شرایط سنی و فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به این رشته‌ها جهت شرکت در مسابقات است.

وی گفت: ثبت‌نام متقاضیان این دوره از مسابقات تا ۳۱ خرداد امسال ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.worldskills.ir به صورت برخط و یا با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها ثبت نام کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این مسابقات باید یکی از مدارک، گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در رشته‌های مرتبط، دیپلم کاردانش یا فنی وحرفه‌ای در رشته‌های مرتبط، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی وحرفه‌ای و دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی به غیر از رشته‌های امنیت سایبری، پردازش ابری، توسعه نرم‌افزار‌های موبایل، راهکار‌های نرم‌افزار برای تجارت، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه و طراحی و توسعه وب، را دارا باشند.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندانی که قصد شرکت در مسابقات را دارند، اما تاکنون موفق به دریافت گواهینامه بین المللی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت advari.irantvto.ir ثبت‌نام و پس از کسب نمره قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی گواهینامه مهارت خود را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
بسیار بی کیفیت و سر کاری می باشد .حیف از صرف پول که خرج اینگونه برنامه ها می شود.حیف
آخرین اخبار