رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

پرواز مستقیم عراق به کرمانشاه را برقرار کنید/ در ۱۳۰ قلم دارو کمبود داریم

محمدی گفت : متاسفانه نبود خط پرواز مستقیم عراق به کرمانشاه موجب شده بیماران نیازمند جراحی در این کشور به جای کرمانشاه به تهران و مشهد بروند.

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری امروز (۸ خرداد) در تشریح آمادگی‌های حوزه بهداشت و درمان برای ایام اربعین گفت : یکی از چالش‌های اصلی ما در اربعین امسال همانند سال گذشته بحث گرمازدگی است که تمهیدات لازم در حوزه بهداشت و درمان با لحاظ همین موضوع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اربعین سال گذشته روزانه هزار مورد گرمازدگی داشتیم که خوشبختانه با اقدام خوب همکاران و درمان به موقع، حتی یک مورد فوت بر اثر گرمازدگی نداشتیم.

محمدی گفت: با توجه به مصرف بالای سرم در درمان بیماران گرمازده، از همین حالا ذخیره سازی مناسب سرم را برای ایام اربعین انجام داده ایم تا به مشکل و کمبودی در این زمینه برنخوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه عمده مشکل ما در بحث گرمازدگی با توجه به تجمع زوار در نقطه صفر مرز خسروی است، قرار است دو اتاق سرد در محل ازدحام جمعیت احداث شود.

وی افزود: یک درمانگاه به متراژ ۲۰۰۰ مترمربع در دو طبقه در حال احداث است که تا اربعین امسال یک طبقه آن به بهره برداری می‌رسد.

محمدی گفت: دو درمانگاه یار هم با فضای خنک جهت انجام سرم تراپی در مرز مستقر می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در ایام اربعین در حالت آماده باش خواهند بود.

سالانه ۱۰ هزار توریست درمانی داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اهمیت توریسم درمانی گفت: در حال حاضر کرمانشاه با توجه به امکانات خوب و پزشکان حاذقی که دارد به یکی از مقاصد توریسم درمانی تبدیل شده است.

به گفته محمدی در حال حاضر سالانه حدود ۱۰ هزار توریست درمانی به کرمانشاه می‌آیند.

رئیس دانشگاه گفت: مشکلی که در حال حاضر برای توسعه توریسم درمانی در استان وجود دارد، نبود پرواز‌های مستقیم از کشور عراق به کرمانشاه است که موجب شده بسیاری بیماران نیازمند جراحی نتوانند به استان بیایند.

وی افزود: عمده توریست‌های درمانی کرمانشاه بیماران سرپایی هستند، چرا که بیماران نیازمند جراحی باید با پرواز جابجا شوند و با توجه به نبود خط مستقیم پرواز به کرمانشاه این بیماران عمدتا به تهران و مشهد مراجعه می‌کنند و بیماران سرپایی که توانایی جابجایی با خودرو را دارند به کرمانشاه می‌آیند.

محمدی یادآور شد: در بحث جراحی چشم با توجه به اینکه این بیماران هم امکان جابجایی با خودرو را دارند عمدتا به کرمانشاه می‌آیند، اما بیمارانی که نیازمند جراحی قلب یا سایر جراحی‌های سنگین هستند حتما باید با پرواز جابجا شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگر صحبت هایش به کمبود‌های دارویی در استان اشاره کرد و افزود: این کمبود‌ها همواره بوجود می‌آیند و درماه‌های مختلف شاهد کمبود در برخی اقلام دارویی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس آخرین آمار گرفته شده در ۱۳۰ قلم دارویی کمبود‌هایی در سطح داروخانه‌ها وجود دارد که پیگیر رفع آن هستیم.

محمدی گفت: کمبود هر دارویی در استان بطور معمول بیش از سه هفته طول نمی‌کشد و پس از تامین آن در داروی دیگری دچار کمبود می‌شویم.

وی افزود: این کمبود‌های علت‌های مختلفی دارد، از جمله کمبود مواد اولیه، مشکلات سرمایه در گردش کارخانجات داروسازی یا تاخیر در ترخیص دارو در گمرک و ... .

محمدی با اشاره به راه اندازی مجدد کارخانه باختربیوشیمی گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد ظرفیت این کارخانه راه اندازی شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال تمام ظرفیت این کارخانه را به کار گرفته و بخشی از مشکلات دارویی را مرتفع کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار