کمبود تسهیلات بانکی مانع بهره برداری ۳۵۰ واحد گلخانه در اصفهان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: برای تکمیل بیش از ۳۵۰ واحد گلخانه نیمه تمام و آماده اجرا ، تسهیلات نیاز است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت:تعدادی از این گلخانه‌ها پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ و ۳۰ درصد دارند، اما به دلیل کمبود تسهیلات به مرز بهره برداری نرسیده اند.


احمدرضا رییس‌زاده با اشاره به اینکه پرونده تمام گلخانه‌های نیمه تمام در نوبت ارائه تسهیلات قرار گرفته تا در زمان تخصیص اعتبارات بتوان از آن‌ها حمایت مالی کرد افزود: برای احداث هر هکتار گلخانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان نیاز است که تامین آن دشواری‌های خود را دارد.


وی گفت: سال گذشته برای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان اصفهان حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که حدود ۳۰ درصد آن از طرف بخش خصوصی و بهره برداران بود.


رییس‌زاده افزود: هر سال حدود ۳۳۰ هزار تُن انواع محصولات گلخانه‌ای از جمله خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادنجان و گل‌های زینتی در استان تولید و حدود یک سوم آن ۱۰۰ هزار تن از آن به خارج از کشور صادر می‌شود.
استان اصفهان ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد، اما به‌دلیل کمبود منابع آبی، تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آن‌ها زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.


مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.


حدود ۸۰ هزار هکتار از زمین‌های استان اصفهان به محصولات باغی شامل انواع سیب درختی، انار، به، انگور، بادام، پسته، گلابی و زردآلو اختصاص دارد و در مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.