توزیع نان گرم بین زائران حرم مطهر احمدی و محمدی + تصاویر

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام از طبخ و توزیع ۱۰ هزار قرص نان کامل و ۳ هزار پرس غذای متبرک حرم مطهر و بین زوّار بار گاه منور در طول دهه کرامت خبر داد.

علیرضا صحرائیان ضمن تبریک دهه پرفضیلت کرامت، گفت: از ابتدای آغاز این دهه مبارک، دو تنور نانوایی در بخشی از صحن مطهر، مستقر شده و به صورت روزانه در نوبت‌های مختلف، اقدام به طبخ و توزیع نان صلواتی بین زائران و مجاوران سیدالسادات الاعاظم می‌کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس گفت: در طول دهه کرامت، تاکنون ۱۰ هزار قرص نان کامل با ۴ تن آرد سبوس دار، طبخ شده است و اِن‌شاءالله در سایر مناسبت‌ها نیز، به همت خیّرین گرانقدر، این نانوایی به فعالیت خود، ادامه خواهد داد.

او گفت: در طول همین مدت، ۳ هزار پرس غذای متبرک در دارالضیافه حرم مطهر، طبخ و ژتون آن بین زائران و مجاوران حرم مطهر توزیع و این عزیزان از خوان کرم حضرت، متنعم شده اند و امروز و فردا نیز به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، هزار پرس غذای متبرک حرم مطهر بین زائران حضرت، توزیع خواهد شد.

صحرائیان گفت: در طول این دهه مبارک، همچنین ۳هزار شاخه گل، ۱۱ هزار بسته پذیرایی و ۱۵ هزار بسته نبات تبرکی، بین خدام و زوّار حضرت توزیع شده است.

او در بخش دیگری ضمن اشاره به اهدای جهیزیه به زوجین جوان کم برخوردار، به فعالیت‌های واحد خدمات اجتماعی و نیکوکاری حرم مطهر در مقوله ازدواج آسان جوانان اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات اجتماعی و نیکوکاری آستان مقدس که با هدف یاری رساندن به نیازمندان و افراد کم برخوردار مجاور حرم مطهر، راه اندازی شده است، پس از پذیرش مددجویان محترم با در نظر گرفتن شأن و منزلت ایشان نسبت به بررسی‌های کارشناسانه مبادرت نموده و در حد توان، با کمک خیّرین، در زمینه‌های مختلف از جمله معیشت، سلامت و بهداشت، ازدواج، مشاوره‌های حقوقی و اشتغال وکارآفرینی، به این عزیزان ارائه خدمت می‌نماید.

صحرائیان در ادامه به فعالیت‌های این بارگاه منور در راستای ازدواج آسان جوانان اشاره کرد و گفت: پیرو تأکیدات تولیت معظم آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام مبنی بر ترویج ازدواج آسان جوانان و حمایت از زوجین کم برخورداری که در شرف ازدواج هستند، به همت مرکز خدمات اجتماعی و مشارکت خیّرین گرانقدر، در سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۶ سری جهیزیه به زوجین تحت پوشش این مرکز اهداء شد.

او گفت: در ادامه این عمل خداپسندانه، در دهه مبارک کرامت امسال نیز، تعداد ۱۰ سری جهیزیه از سوی این مرکز به زوجین در آستانه ازدواج اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار