افتتاح ۳۱ طرح ورزشی و بهداشتی مدارس در استان سمنان

آیین افتتاح ۲۱ طرح ورزشی و ۱۰ اتاق بهداشت در قالب طرح شهید سلیمانی در استان سمنان برگزار شد.

جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در این آیین با بیان اینکه در قالب طرح دانش آموزی شهید سلیمانی، دو هزار و ۱۰۰ پروژه در کشور در حال اجراست گفت: یک هزار و ۷۰۰ پروژه معادل ۸۰ درصد این طرح‌ها در سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای طرح شهید سلیمانی پنج هزار و ۳۸۸ فضای ورزشی در کشور وجود داشت و سرانه ورزشی ۳۴ صدم متر مربع بود افزود: در یک سال گذشته دو هزارو ۱۰۰ پروژه ورزشی در کشور اجرایی شد که پیش بینی می‌شود سرانه ورزشی در کشور به ۴۲ صدم متر مربع برسد.

به گفته جعفری، این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد به صورت مشارکتی، ۴۰ درصد توسط وزارت آموزش و پرورش و ۶۰ درصد توسط دهیاری‌ها و خیران و مدارس تامین شده است.

عادل خالقی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان هم گفت: ۴۰ پروژه در طرح شهید سلیمانی قالب زمین چمن مصنوعی، زمین ساحلی، کلاس درس تربیت بدنی، سالن‌های ورزشی و پایگاه تندرستی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی بابیان اینکه سرانه ورزشی برای هر دانش آموز در استان سمنان ۴۷ صدم درصد بود افزود: با اجرای این پروژه‌ها پیش بینی می‌شود سرانه ورزشی برای هر دانش آموز در استان سمنان به ۶۳ صدم درصد برسد. خالقی ابرازداشت: با اجرای طرح شهید سلیمانی ۲۰ هزار مترمربع به مساحت فضا‌های ورزشی در سطح استان افزوده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.