هنرمندان خوشنویس در آستانه سالروز ولادت امام هشتم، القاب امام رضا (ع) را در حرم مطهررضوی کتابت کردند.

۸ استاد برجسته خوشنویسی به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت رضا (ع)، القاب امام رضا (ع) و  احادیث رضوی را  در حرم مطهر رضوی هم نویسی کردند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه حصن حصین به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت با حضور ۸ نفر از استادان برجسته خوشنویسی مشهد که از چهره‌های ملی و بین‌المللی کشور در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث‌نویسی به شمار می‌آیند، عصر دیر. ز در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برپا شد.

محمد فنودی  افزود: علی اکبر رضوانی، محمدعلی فراستی، محسن توسلی، احسان احمدی، علی احسان‌پور، هادی سیدخوانی، فرهاد شیرخانی و فاطمه مقیمی، از استادان حاضر در این برنامه بودند که به انتخاب خود یا زائران از بین القاب و احادیث امام رضا (ع) و اشعاری که در مدح و رثای ایشان سروده شده و در برگه‌های چاپی در اختیارشان قرار داده شده بود، عبارت یا بیت شعری را بر روی کاغذ‌هایی در ابعاد ۳۰ در ۴۰ سانتی‌متر کتابت می‌کردند.

وی گفت: در این برنامه شور و نشاط معنوی خاصی حکم‌فرما بود که نشان از ارادت استادان و هنرمندان خوشنویس و زائران ایشان به ساحت انیس النفوس (ع) داشت.

در این برنامه  القاب حضرت رضا (ع) مانند رضی، صدیق، ثامن و فاضل، صلوات خاصه و حدیث سلسله الذهب تا اشعار رضوی همچون «سلام علی آل طه و یاسین سلام علی آل خیر النبیین»، «سزد که بر سر خورشید سایه اندازم کنون که سایه شمس الشموس بر سر ماست» و «باید غبار صحن تو را توتیا کنند آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند»، با مرکب‌های مشکی و رنگی در برگه‌های سفید یکی یکی نقش بست.

در این بین زائران؛ از پیر و جوان تا کودک و بزرگسال  با شور و شوقی که در چشمان مشتاق تک تک آن‌ها موج می‌زد چشم دوختند به پیچش قلم بر روی کاغذ و واژه‌هایی که متولد می‌شد؛ چراکه این القاب و اشعار زیبای اهدایی امام رضایی سوغات برای شهر و دیارشان شد تا به یادگار این روز‌های دلدادگی بر دیوار اتاقشان نصب شود.

به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برنامه‌های متنوع هنری و ادبی با محور مکتب هنر رضوی در دهه کرامت در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.