تمهیدات شهرداری برای مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران اقدامات شهرداری تهران در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی را تشریح کرد.

علیرضا جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری امروز خود با اشاره به عملکرد شهرداری تهران در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) گفت: ۳۵ وظیفه برای شهرداری تهران در تمامی حوزه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در ستاد ارتحال امام خمینی گفت: همه معاونان در ستاد ارتحال امام خمینی شهرداری تهران عضو هستند و تقریباً ۸ جلسه توسط ستاد مرکزی ارتحال امام خمینی تشکیل شده است.

جعفری گفت: ایجاد پارکینگ برای ورود زائران به حرم امام خمینی و ایجاد ۱۴ پارکینگ ازجمله اقدامات شهرداری تهران بوده است و امروز این پارکینگ‌ها به ستاد اجرایی تحویل داده می‌شود.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: ۴۳۸ تابلوی راهنمایی برای پارکینگ‌ها نصب خواهد شد و ۵۰۰ کارگر درحال رفت و زدی محله هستند و ۱۰ ایستگاه توسط شهرداری تهران برپا خواهد شد که ۶ مورد آن مختص پذیرایی، ۳ پردیس فرهنگی و ۱ مورد هم محیط زیستی است.

وی تصریح کرد: مواکب فرهنگی از بلوار بهشت زهرا تا حرم مطهر ایجاد می‌شود و تاکنون ۱۳ هزار تن آسفالت در محور حرم مطهر ریخته شده است.

جعفری گفت: پیش بینی ۴۰ خودروی شاتل برقی برای جابه‌جایی زائران، ۱۰۰ ویلچر صورت گرفته است و در زیرزمین حرم نیز محیطی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است و سازمان آتش نشانی با نیرو‌های خود در محیط حاضر خواهند شد؛ همچنین دستگا‌های مه پاش، برپایی درمانگاه‌های سیار و سرویس‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به تمهیدات حمل و نقل عمومی گفت: خط یک مترو تهران برای انتقال به حرم مطهر رایگان است و خدمات رایگان اتوبوسرانی نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۲۰۰ دستگاه ون داخل حرم، ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس از محل پارکینگ‌ها به داخل حرم تهیه شده‌اند و خدمات ویژه‌ای نیز در جماران ارائه خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: با دستور شهردار تهران، شهرداری تهران با تمام توان آماده خدمت‌رسانی به زائران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار