جلالی مطرح کرد؛

صنایع‌دستی یکی از عوامل مهم در حفظ حوزه‌های زیست ‌محیطی

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور گفت: صنایع‌دستی یکی از عوامل مهم در حفظ، حراست و انتشار حوزه‌های زیست محیطی و نظام نشانه‌شناسی اقلیم است.

نشست مشترک معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و سازمان حفاظت از محیط زیست با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور، مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست، مدیران کل و مشاوران دو حوزه در دفتر معاونت صنایع دستی برگزار شد.

در این دیدار مریم جلالی با تاکید بر اجرایی شدن ارتباطات و ایجاد کارگروه مشترک بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: صنایع‌دستی تجسم و تجلی اقلیم هر منطقه و حاصل سلیقه و دانش برخاسته از حوزه زیستی است.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور افزود: صنایع‌دستی یکی از عوامل مهم در حفظ، حراست و انتشار حوزه‌های زیست‌محیطی و نظام نشانه‌شناسی اقلیم است.

او تصریح کرد: در همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی علاوه بر همفکری و هم‌افزایی به ارتباط موثر و هم‌جوشی نیاز داریم که در این راستا دغدغه‌های محیط زیستی در حوزه صنایع‌دستی تبلور هم‌جوشی میان دو دستگاه خواهد بود.

جلالی گفت: خدمات متقابل در زنجیره ارزش بین دو حوزه، به وظایف حفاظتی محیط زیست و رسالت صنایع‌دستی کمک خواهد کرد.

در ادامه نورالله مرادی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: پیوند میان وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان حفاظت از محیط زیست در حوزه توسعه پایدار، زنان و مشارکت مردمی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: یکی از اهداف مهم سازمان حفاظت از محیط زیست طرح توانمندسازی جوامع محلی پیرامون مناطق حفاظت شده است که برای اجرایی شدن آن نیازمند تخصص و دانش کافی در حوزه صنایع‌دستی هستیم.

مرادی تصریح کرد: در راستای طرح توانمندسازی جوامع محلی در حوزه سامان‌دهی مشاغل خرد و ایجاد مشاغل جایگزین نقش و حضور زنان حائز اهمیت است.

او ادامه داد: محیط زیست کشور نگاه ویژه‌ای به طبیعت‌گردی دارد و در مناطق حفاظت شده رویکرد فرهنگی و حفظ محیط زیستی دارد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: همکاری میان وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان حفاظت از محیط زیست کمک بزرگی به اقتصاد، حفظ صنایع‌دستی و محیط زیست کشور است.

در این نشست ضمن بررسی پیش‌نویس تفاهم‌نامه میان وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان حفاظت از محیط زیست مقرر شد برای نخستین‌بار شاخص احترام به محیط زیست با حضور نماینده این سازمان در شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی لحاظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار