تجلیل از کارکنان آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت

با حضور مقامات لشگری و کشوری از ۴ عضو اعزامی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت در ناوگروه ۸۶ نداجا تجلیل شد.

با حضور امیر دریادار دوم لشنی فرمانده این مرکز، دکتر کیا عاشوری فرماندار شهرستان رشت، سرهنگ نیک فطرت فرمانده سپاه ناحیه رشت، امیر دریادار دوم وابسته شعبان زاده رییس کانون بازنشستگان ارتش در استان گیلان، مهندس عباس نژاد، عضو شورای سهر رشت از خانواده‌های کارکنان اعزامی در ماموریت دریانوردی ناوگروه ۸۶ تجلیل شد.

امیر دریادار منصور لشنی ضمن عرض خیر مقدم و خدا قوت به خانواده‌های کارکنان اعزامی گفت: قدردان صبر و بردباری همسران این عزیزان هستیم که بالغ بر ۸ ماه دوری ژاقت فرسای همکاران ما را تحمل و با بردباری و صبوری چرخ خانواده را حفظ نمودند هستیم.

وی ماموریت ناو گروه ۸۶ را در تاریخ ایران بی مانند خواند و افزود: حضور در اقیانوس‌های دور دست، در تاریخ کهن ما برای اولین بار و به برکت انقلاب اسلامی و علم و خرد جوانان ما با تکیه بر دانش بومی توسط نیروی دریایی ارتش رقم خورد.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت گفت: مهمترین دستاورد این رویداد رضایت فرمانده معظم کل قوا از انجام بی نقص این ماموریت در پیامی که صادر نمودند عزیزان به خانه خوش آمدید مشهود بود.

امیر لشنی افزود: در حقیقت نیروی دریایی ارتش مجری و اجرا کننده این ماموریت بود و در اصل این ملت و خواسته مردم ولایت مدار ایران اسلامی صاحبان این افتخار هستند.

دکتر کیا عاشوری، فرماندار رشت دستاورد‌های این ماموریت را برای نظام بسیار ارزشمند دانست و گفت: نیروی دریایی ارتش فاتح فتح الفتوحی دیگر برای ایران اسلامی شد. 

وی تصریح کرد: در مولفه‌های نظام بین الملل داشتن قدرت نظامی باعث اقتدار و امنیت هر کشور خواهد بود؛ در دوران قبل از انقلاب حضور مستشاران در همه رده‌های راهبردی ما باعث شده بود نیرو‌های مسلح ما تنها کاربر این تجهیزات باشند، اما اکنون به واسطه درایت و مدیریت راهبردی رهبر معظم انقلاب امروز شناور تماما بومی و ایرانی دنا پهنه‌های آبی جهان را درمینوردد و در بهت قدرت پوشالی استکبار جهانی پرچم پر افتخار ایران اسلامی را جای جای جهان به اهتزاز در می‌آورد.

بیش از ۳۰۰ نفر از کارکنان نیروی دریایی ارتش توسط ناوبندر مکران و ناوشکن دنا بیش از ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی ماموریت علمی، آموزشی، نظامی دور کره زمین را با موفقیت انجام دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.