شناسایی سه هزار زوج نابارور در منطقه سیستان

مدیر پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: تا کنون سه هزار زوج نا بارور در منطقه سیستان شناسایی شده‌اند که اکثریت آن‌ها چشم انتظار بچه‌دار شدن هستند.

ام‌البنین قریب مدیر پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت:   گفت: یکی از مهمترین مشکلات زوج‌هایی که نابارور هستند مشکلات مالی و عدم تمکن مالی آن‌هاست که با توجه به محروم بودن منطقه سیستان و از بین رفتن اشتغال به دلیل خشکسالی‌های پیاپی و چندین ساله، نمی‌توانند از عهده هزینه‌های سنگین آزمایشگاهی و مواردی از این قبیل، برآیند.

وی بیان کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده، آنچه که در بخش بیمه مربوط می‌شود از طرف بیمه‌ها پرداخت می‌شود، اما برخی آزمایش‌ها زیرپوشش بیمه نیست و انجام آن‌ها از توان مالی این افراد خارج است که اگر در بحث مجمع خیرین سلامت سیستان، تلاش شود تا خیرین عزیز به کمک ما بیایند و به منظور شرکت در این عمل واقعاْ خیرخواهانه و خداپسندانه، یاری‌گر ما باشند، قطعا مشکلات به حداقل خواهد رسید و به امید خدا چشم‌انتظاری برای این خانواده‌ها به پایان می‌رسد.

مدیرپشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: از تمامی جنبه‌ها اعم از اعتقادی، مذهبی و روانشناسی که به موضوع فرزندآوری و اهمیت توجه به آن بنگریم در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که برای بقای نسل لازم است که به این مقوله به صورت ویژه توجه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار