ویکا مازوی کومالو سفیر آفریقای جنوبی در ایران با شهردار تبریز دیدار کرد.

هوشیار گفت: مشارکت مردمی از الویت‌های ما در اداره شهر محسوب می‌شود و بازوی شهرداری در توسعه و پیشرفت است.

وی افزود: مطالعات ما نشان می‌دهد،آفریقای جنوبی تجارب ارزشمند و کارشناسان مختلف مدیریت شهری دارد و از همین رو مشتاق همکاری‌های دوجانبه هستیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در تبریز گفت: به صورت رسمی درخواست حضور فعالان اقتصادی و شهری آفریقای جنوبی را ارسال خواهیم کرد تا زمینه گسترش روابط فراهم شود.

هوشیار خواستار خواهرخواندگی کیپ تاون، پایتخت این کشور با تبریز شد.

ویکا مازوی کومالو هم گفت: تبریز را قبلا هم بار‌ها دیده ام، شهری تمیز و زیبا با مردمانی خوب و مهمان نواز است. آشنایی زیادی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهر داریم، اما متاسفانه توافقات قبلی ما به دلیل شیوع کرونا لغو شد. حالا مجدداد برای از سرگیری آن‌ها آمده ایم.

وی ادامه داد: علیرغم تلاش‌های نماینده ما در ایران و تبریز، مذاکرات با تراکتورسازی و خودروسازان به سرانجام نرسیده و درصدد احیای آن هستیم.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران در خصوص خواهر خواندگی با تبریز هم گفت: ما استقبال می‌کنیم تبریز با شهری از کشور ما خواهرخوانده شود که بتوانند، نیاز‌های مختلف یکدیگر را مرتفع کنند. این مورد در دولت مطرح می‌شود تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی رابطه ایران و آفریقای جنوبی را قوی و پایدار دانست و گفت: حمایت ایران از استقلال و آزادی ما هرگز فراموش شدنی نیست و هیچ عاملی نباید مانع تقویت این رابطه شود. اگر چه تحریم‌ها سد‌های بسیار بزرگی بر سر راه اهداف تجاری ما با ایران گذاشته، اما از طرق مختلف سعی در گذر داریم و ما همواره خواهان آزادی فلسطین بوده ایم و در این راه با ایران هم عقیده ایم. 

وی خواستار حضور دانشگاه‌های تبریز در نمایشگاه‌های علم و فناوری آفریقای جنوبی شد.

برگی رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم گفت: دو ملت ایران و آفریقای جنوبی به لحاظ سیاسی قرابت زیادی دارند و استکبار ستیز هستند. تلاش کنیم در تعاملات فرهنگی و هنری و اجتماعی هم به یک حالت مستمر و توسعه پذیر برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار