پیش‌بینی بارش پراکنده برای اغلب نقاط لرستان

معاون هواشناسی لرستان با بیان اینکه امروز برای اغلب مناطق لرستان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود گفت: سامانه بارشی امشب از روی جو لرستان خارج می‌شود.

زینب اکبری معاون هواشناسی لرستان در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روز‌های آینده اظهارداشت: براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی امروز با توجه به تراکم ابر‌های همرفتی و بالا بودن ضرایب ناپایداری برای اغلب مناطق استان لرستان بارش‌هایی پراکنده، پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه این بارش‌ها در مناطقی از شمال و شرق استان گا‌ها رگباری است افزود: بارش‌های استان گاهی همراه با رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد به بازه قابل ملاحظه تا شدید لحظه‌ای است.

معاون هواشناسی لرستان بااشاره به اینکه برای در مناطق مستعد احتمال رخداد تگرگ وجود دارد عنوان کرد: این شرایط ناپایدار ممکن است لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای و ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی را در پی داشته باشد.

او بیان کرد: این شرایط ناپایدار امشب از روی جو استان لرستان خارج می‌شود و از فردا تا روز شنبه جوی نسبتا آرام و پایدار را پیش رو داریم.

ابری گفت: در مدت زمان مذکور پوشش جزئی ابر و گاهی افزایش سرعت وزش باد پدیده‌های غالب منطقه است و از فردا به تدریج دما‌های بیشینه افزایش پیدا می‌کنند و این روند افزایشی تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

 

برچسب ها: بارش ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار