ضرورت توسعه شهرک‌های صنعتی لرستان/ ۸۵ هکتار به اراضی شهرک‌ها اضافه شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به ضرورت توسعه شهرک‌های صنعتی، گفت: ۸۵ هکتار به اراضی شهرک‌ها اضافه شده است.

 شهرک‌های صنعتی در میزان اشتغال و تولید نقش بسیار مهمی دارند که در هر شهرک صنعتی چندین واحد تولیدی مستقر می‌شوند و می‌توانند به تولید بپردازند.

از همین رو توجه ویژه به شهرک‌های صنعتی از جمله توسعه شهرک‌ها و توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز می‌توانند در افزایش تولید این واحد‌ها بسیار حائز اهمیت باشد.

فرزاد محمدی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اظهارداشت: یکی از مهمترین مباحث در شهرک‌های صنعتی، توسعه فضای شهرک‌هاست که سال گذشته ۸۵ هکتار به فضای شهرک‌های صنعتی استان اضافه شد و هم‌اکنون وسعت شهرک‌های استان به هزار و ۶۰۰ هکتار رسیده است.

او افزود: در استان ۲۴ شهرک صنعتی مصوب وجود دارد که از این تعداد ۱۹ شهرک صنعتی به بهره‌برداری رسیده و پیگیری مسائل شهرک صنعتی شماره ۴ خرم‌آباد و شهرک صنعتی شماره ۳ بروجرد در دستور کار قرار دارد که هر دو از جمله مصوبات سفر هستند که به صورت جدی پیگیری می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای هر شهرک صنعتی باید حدود ۱۰۰ هکتار باشد از همین رو برای شهرک صنعتی شماره ۴ خرم‌آباد، ۴۵ هکتار اراضی در نظر گرفته شده است که بیشتر واحد‌های کارگاهی در این منطقه مستقر می‌شوند.

محمدی با اشاره به فصل تابستان و مصرف برق در شهرک‌های صنعتی گفت: سال گذشته ۷۲ مگاوات برق به ظرفیت برق شهرک‌های صنعتی استان اضافه شد و برق پایدار برای این شهرک‌ها ایجاد گردید و در واقع ما به خودکفایی تولید برق رسیدیم و حجم مصرف برق روزانه در شهرک‌ها از حجم تولیدی کمتر است.

او بیان کرد: امسال اعلام شده که شهرک‌های صنعتی ۱۰ مگاوات در هفته صرفه‌جویی داشته باشند، اما با توجه به اینکه واحد‌های صنعتی با متغیر‌های زیادی همراه هستند، رایزنی‌هایی صورت گرفته و پیشنهاد دادیم شهرک‌هایی که خودشان برق مازاد نیاز تولید می‌کنند، یک روز در هفته تعطیل نشوند که این در حد پیشنهاد بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار