۸۰ درصد ایثارگران البرزی در دستگاه‌های اجرایی تبدیل وضعیت شده‌اند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در جلسه کارگروه اشتغال ایثارگران، گفت: ۸۰ درصد ایثارگران البرزی در دستگاه‌های اجرایی تبدیل وضعیت شده‌اند.

سلیمان رستمیان در جلسه کارگروه اشتغال ایثارگران  با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک میلاد باسعادت امام رضا (ع)، به روند اجرایی تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از دستگاه‌های اجرایی درروند تبدیل وضعیت ایثارگران تلاش‌های گسترده‌ای انجام دادند و تعداد زیادی از ایثارگران بر اساس قانون مصوب مجلس تبدیل وضعیت شدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

او افزود: تعداد معدودی از ایثارگران که از شرکتی‌های وابسته به دستگاه‌ها هستند باقی‌مانده‌اند که در قرارگاه اشتغال استان مطرح و پیگیری خواهد شد، قانون تبدیل وضعیت ایثارگران لازم‌الاجراست و نباید ترک فعل در این زمینه صورت گیرد.

رستمیان به سهم اشتغال ایثارگران در خارج از استخدام‌های دولتی اشاره و تصریح کرد: برخی مسئولین سهمی برای ایثارگران در بازار‌های اشتغال‌زایی قائل نیستند و توجیه می‌کنند، بنیاد انتظار دارد در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه به روند اجرایی بند «ب» تبصره ۱۶ قانون اشاره و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ دولت اعتبار خوبی در راستای اشتغال‌زایی اختصاص داد که ده درصد آن یعنی بیش از ۲ هزار میلیارد به ایثارگران اختصاص یافت.

او افزود: از این اعتبار دویست میلیارد تومان سهم ایثارگران استان البرز بود که بانک‌ها در این زمینه تلاش‌های خوبی انجام دادند، اما متاسفانه فقط ۳۴ درصد از این مبلغ به ایثارگران پرداخت شد و ۶۰ درصد از متقاضیان تشکیل پروند و در نوبت معرفی به بانک قرار دارند.

او با تأکید بر اینکه باید از بروکراسی‌های در کار کاسته شود و درروند اجرایی کار تسهیل شود، گفت: نباید در کار اداری درگیر بروکراسی شویم و این نیاز به جسارت مدیران دارد، باید در اجرای قانون و ارائه خدمات به ایثارگران علی‌الخصوص اشتغال‌زایی تلاش کنیم و پیشرفت داشته باشیم.

رستمیان افزود: در بحث سرمایه‌گذاری ایثارگران در چرخه تولید در شهرک‌های صنعتی، چالش‌ها و مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در پایان گفت: تکلیف ما رفع مشکلات ایثارگران در عین عزتمندی است، بنیاد به‌عنوان خادم و متولی ایثارگران و رابط بین ایثارگران و دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوص وظیفه‌داریم تلاش کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.