وزیر آموزش و پرورش:

وظیفه ما طبق ایده شهید رجایی تربیت اسلامی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق گفته شهید رجایی اساسی ترین وظیفه ما تربیت اسلامی و اسلامی کردن محیط های آموزشی است.

 رضامراد صحرایی چهارشنبه عصر در مراسم اختتامیه اردوی دانشجویان زیارت اولی دانشگاه فرهنگیان در مشهد افزود: این جمله شهید رجایی را باید در دستور کار خود قرار دهیم تا احیای فرهنگ، دین و آرمان را محقق سازیم.

وی افزود: شهید رجایی از این تدبیر در کل دوره ریاست جمهوری خود که تنها ۲۸ روز و نمونه اعلای مدیریت آموزش و پرورش بود، بهره برد.

صحرایی با اشاره به اینکه شهید رجایی نقطه درست یعنی تربیت معلم را انتخاب کرد گفت: شهید رجایی با ارائه طرح ناب خود ده‌ها دانشسرا ایجاد کرد تا معلم تربیت شود که این اتفاق از مهم‌ترین اقداماتش بود.

وی گفت: شهید رجایی با ایجاد محیط معلم پروری توانست بیش از ۸۰۰ هزار معلم را از این طریق در همان دوره وارد آموزش و پرورش کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید بدانیم که ساختن فضای آموزشی و ساختمان چیزی نیست که نشود، این ساختن و تربیت معلم است که دشوار می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید معلمان به شان سابق معلمی خود بازگردند گفت: به دنبال هیچ مسئولیتی نبودم و نیستم و به دور از هر گونه سیاستی برای این سمت انتخاب شدم.

گفتنی است همچنین وزیر آموزش و پرورش در سفر خود به مشهد در ضیافت غبارروبی مزار شهدای دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی حضور یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.