مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

شهروندان زنجانی از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با توجه به وضعیت جوی امروز و فردا احتمال وقوع سیلاب وجود دارد بنابراین شهروندان از رفتن به ارتفاعات و ایستادن در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

صفی‌الله کرامتی در رابطه با وضعیت جوی استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی، امروز و فردا رگبارهای پراکنده در سطح استان رخ خواهد داد اما دمای هوا تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وی از وقوع سیل در بخش‌هایی از زنجانرود و سه‌راهی ماهنشان، چورزق و نیک‌پی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: روز گذشته عوامل آتش‌نشانی با فداکاری مثال زدنی جان سه نفر را در خانه‌باغ یکی از باغات نیک‌پی بر اثر وقوع سیل محبوس شده بودند، نجات دادند.

کرامتی افزود: این سه نفر که اعضای یک خانوده در خانه باغ ساکن بودند به دلیل بارش رگباری و بالا آمدن آب، در این مکان محبوس شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان اضافه کرد: بلافاصله آتش‌نشانان شهر نیک‌پی به محل عزیمت کرده و با گذشت از جان خود این سه نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.

این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه بر اثر سیل خسارت جانی در استان زنجان گزارش نشده است، تصریح کرد: عمده خسارت وارد شده به محصولات و باغات استان بوده است اما توصیه می‌شود شهروندان در این شرایط احتیاط کنند.

وی از مخاطرات و آسیب‌های احتمالی به تجهیزات شهری و روستایی با ورود سامانه بارشی جدید به استان زنجان خبر داد و گفت: افتادن درختان خشک و کهنسال، آبگرفتگی و لغزندگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، افتادن داربست، اصابت صاعقه و غیره از جمله حوادث احتمالی است.

کرامتی با تاکید بر اینکه شهروندان از امروز تا روز جمعه از رفتن به ارتفاعات پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان از ایستادن در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره، داربست‌ها، درختان‌ کهنسال و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به جد خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.