آتش سوزی در مراتع مهاباد با مشارکت مردم کاهش می‌یابد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: مشارکت مردم یک پتانسیل و ظرفیت بسیار بالا برای مقابله با آتش سوزی است که این مهم با آموزش و آگاه سازی مردم بویژه جوامع محلی و روستاییان پیگیری می‌شود.

سیدانور حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با تاکید بر اینکه مردم نقش اصلی را در صیانت از جنگل‌ها و مراتع دارند، گفت: با توجه به رشد مناسب گیاهان و افزایش پوشش گیاهی و گرم شدن هوا، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی امسال افزایش یافته که مراقبت و نظارت بیشتری را می‌طلبد.

وی از برگزاری دوره آموزشی اطفای حریق برای دهیاران خبر داد و افزود: در این دوره، آموزش لازم به دهیاران و شورا‌های برای آمادگی در فصل تابستان و همچنین آگاه سازی روستاییان و توجه به خطرات آتش سوزی و از بین بردن پوشش گیاهی، محصولات و محیط زیست ارائه می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد همچنین با بیان اینکه در این دوره‌ها علاوه برآشنایی با نحوه اطفای حریق در هنگام آتش سوزی، نحوه کار با مهار کننده‌های آتش را نیز در دستور کار دارد، اضافه کرد: ترویج فرهنگ حفاظت و حراست از منابع طبیعی و آموزش جوامع محلی برای مقابله با آتش سوزی از جمله اهداف این دوره‌های آموزشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.