میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

استفاده از بازاریابی بخش خصوصی در جهت تنوع‌بخشی به مبادی صادرات نفت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: شرکت ملی نفت حواله‌های عرضه نفت در بورس انرژی را به نام بخش خصوصی صادر کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره عرضه نفت در بورس انرژی با ورود بخش خصوصی به حوزه خرید و فروش نفت برای دور زدن تحریم‌ها گفت: عرضه نفت در بورس انرژی از طریق اوراق گواهی سپرده کالایی نفت خام اقدامی است که دولت سیزدهم آن را در دستور کار خود قرار داده و با استفاده از آن ما می‌توانیم این بخش را رقابتی و شفاف کنیم.

وی ادامه داد: اوراق گواهی سپرده کالایی نفت خام یکی از ابزار‌های مالی است که امکان خرید و فروش و سرمایه گذاری در نفت خام ایران برای مشتریان داخلی و خارجی را فراهم می‌کند.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه یکی از راه حل‌های بالقوه تمرکز برای خنثی کردن تحریم‌های نفت خام ایران، حضور بخش خصوصی در تبادلات حوزه نفت خام کشور است، اظهار کرد: راهکار حضور بخش خصوصی در تجارت نفت خام ایران و نقش‌دهی اساسی به این بخش مهم اقتصادی در حوزه فروش نفت خام است از همین رو روش‌های جدید و متنوعی برای خنثی کردن تحریم‌های حوزه تجارت نفت خام ایران و نقش‌دهی به بخش خصوصی کشور اتخاذ شده است که یکی از این روش‌ها عرضه نفت در بورس است.

نماینده مردم شهر‌های آذر شهر، اسکو و تبریز در مجلس تصریح کرد: با استفاده از عرضه نفت در بورس انرژی می‌توان بازار‌های جدیدی برای فروش نفت ایجاد کرد و با استفاده از این کار شرکت ملی نفت باید حواله‌های عرضه نفت در بورس انرژی را به نام بخش خصوصی صادر کند.

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: علاوه بر این باید با قیمت مناسب نفت را از پالایشگاه‌ها در بورس ارائه کرد البته همواره شرکت ملی نفت ضوابطی را ارائه می‌کند که مشتریان ثابت خودش را از دست ندهد، اما باید اقداماتی صورت بگیرد و مشتریان جدیدی برای خرید نفت ما ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: عرضه نفت در بورس در کشور‌های مختلف تجربه شده و کارآیی خود را نشان داده است. این اقدام می‌تواند تحرک خوبی در اقتصاد کشور ایجاد کند و به ویژه در بحث فروش نفت کمک کننده باشد.

میرتاج‌الدینی توضیح داد: در عرضه نفت در بورس باید مواردی هم برای نوسانات قیمت نفت در نظر گرفته شود و بیمه‌ها به آن ورود کنند تا مشکلی پیش روی بخش خصوصی قرار نگیرد و در برنامه هفتم نیز باید درباره عرضه نفت در بورس برنامه‌ای مدون کنیم.

وی ادامه داد: ایران می‌تواند با استفاده از بازاریابی شرکت‌ها در بخش خصوصی علاوه بر تنوع بخشی به مبادی صادراتی خود، بازار جدید و بدون ریسکی در بورس انرژی جهت فروش نفت خام ایجاد کند که همه این عوامل به خنثی کردن تحریم‌های تجارت نفت ایران کمک می‌کند.

نماینده مردم شهر‌های آذر شهر، اسکو و تبریز در مجلس تصریح کرد: انتشار گواهی سپرده نفت خام و اطلاعات عرضه نفت می‌تواند اقدام ضد تورمی موثری باشد. ایران با ارائه یک منبع سرمایه گذاری پایدار و قابل اعتماد برای مردم، می‌تواند به کاهش تاثیر تورم بر اقتصاد کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار