رشد ۷۱درصدی صادرات از پایانه مرزی میرجاوه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: دوماهه امسال ۱۴۸ هزار و ۳۳۰ تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه صادر شده اند که این میزان نشان دهنده‌ی رشد ۷۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

 ایوب کرد در جلسه بررسی وضعیت مرز با اشاره به جابجایی این حجم ازکالا توسط ۶ هزار و ۳۵۶ دستگاه کامیون، اظهار داشت:گاز مایع، هیدروکربن و نخود عمده کالا‌های صادراتی را در این مدت تشکیل می‌دهد. 

وی افزود: در دوماهه  امسال ۱۷ هزار و ۵۹۲ تن واردات و ۸۱ هزار و ۶۶۱ تن مجموع ترانزیت از پایانه مرزی میرجاوه می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک مجموع تردد از پایانه مرزی میرجاوه به طور متوسط روزانه بیش از ۲۹۰ دستگاه است.

کرد با اشاره به اینکه این پایانه از جایگاه ویژه‌ای از لحاظ حمل و نقل، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است و همواره یکی از پایانه‌های فعال کشور در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت بشمار می‌رود گفت: پایانه مرزی میرجاوه به دلیل نزدیکی به مراکز جمعیتی کشور پاکستان از فعال‌ترین پایانه‌های مرزی کشور محسوب می‌شود که علاوه بر نقش آفرینی در توسعه مناسبات اقتصادی اشتغالزایی زیادی برای مردم استان به همراه داشته است.
 
شایان ذکر است: پایانه مرزی میرجاوه در مرز مشترک ایران با پاکستان واقع شده است که با شهرستان زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان ۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار