شاید به تیمی بروم که تنش کمتری داشته باشد

گل‌محمدی: دوست دارم یک نیم‌فصل استراحت کنم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در موفقیت‌هایی که به دست آمد، من کمترین سهم را داشتم و بیشترین سهم را بدون شک بازیکنان و هواداران داشتند.

 یحیی گل‌محمدی در مورد رکوردشکنی‌های اخیرش اظهار داشت: در موفقیت‌هایی که به دست آمد، من کمترین سهم را داشتم و بیشترین سهم را بدون شک بازیکنان و هواداران داشتند. برای خودمان هم باور رسیدن به این موفقیت‌ها سخت بود. کاری که کردیم به همدیگر اعتماد کردیم. پس از شکست برابر سپاهان تصمیم گرفتیم با اراده خاصی که بر تیم حاکم شد بقیه بازی‌ها را ببریم. این اراده نقطه عطف موفقیت‌های‌مان بود. در این مسیر اتفاقات زیادی افتاد و آدم‌های زیادی کنار باشگاه بودند و برای موفقیت کمک کردند.

وی در ادامه افزود: بازیکنان تحت فشار انتظارات هواداران، مربی و رسانه‌ها بودند، اما توانستند از این فشار در بیایند و تمرکز خوبی برای ادامه مسیر داشته باشند. از تک تک آن‌ها تشکر می‌کنم. هواداران پشتیبان تیم بودند و دلگرمی می‌دادند و در سخت‌ترین شرایط، در گرما و سرما حمایت‌مان کردند. موفقیت‌ها را مدیون بازیکنان و هواداران هستیم، البته باشگاه نیز زحمات زیادی کشید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه تنها جامی که در این باشگاه دیده نمی‌شود، لیگ قهرمانان آسیاست و اینکه چه راهکاری باید اندیشیده شود تا شاید سرخپوشان با هدایت او به این مهم دست یابند، گفت: برای رسیدن به موفقیت باید برنامه‌ریزی و امکانات خوبی فراهم شود. خیلی از مشکلات را از نظر ساختاری در ورزش و فوتبال‌مان داریم. وقتی امکانات سخت‌افزاری را با کشور‌های دیگر که با سرعتی سرسام‌آور پیشرفت می‌کنند، مقایسه می‌کنیم به مشکل می‌خوریم. با قوانینی که برای باشگاه‌ها وضع کردند، دست و بال آن‌ها را می‌بندیم. ما نیاز به امکانات داریم. سقف بودجه برای باشگاه گذاشته‌اند و همین الان می‌دانم تیمی می‌خواهد ۶۰۰، ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه کند. این مواردی که دوستان تصمیم گرفته‌اند، انجام‌شدنی نیست. اگر در این جمع افراد فوتبالی مثل سرمربی و سرپرست بودند، باز می‌شد حرفی زد. نمی‌دانم در جمع آن‌هایی که تصمیم گرفتند، مربی بود؟ مدیرعامل باشگاه بود؟ سرپرست یا مدیر تیم چه؟

گل‌محمدی راجع به با ادامه همکاری‌اش با پرسپولیس تصریح کرد: کار کردن با این تیم برای هر مربی افتخاری است. فشار کار خیلی بالاست و تمام ساعت‌های زندگی‌ات را باید بگذاری که کار‌ها را انجام دهی. یک مقدار خودم از نظر روحی و روانی و جسمی خسته شده‌ام و شاید اگر بشود یک نیم فصل استراحت کنم یا در تیمی باشم که این همه تنش فوتبالی نداشته باشد. نمی‌دانم و هنوز تصمیمی نگرفته‌ام، اما اگر بخواهم ادامه دهم باید از همین امروز شروع کنم.

وی در واکنش به یادآوری این موضوع که در مقطعی گفته بود «نمی‌خواهند پرسپولیس با گل‌محمدی قهرمان شود.»، خاطر نشان کرد: آمار وجود دارد و می‌توان فلش بک به آن دوران زد. اتفاقات عجیب و غریبی در بحث فوتبالی افتاد. به‌عنوان سرمربی تیم پرطرفدار باید طوری صحبت می‌کردم که خیلی‌ها دست و پای‌شان را جمع کنند و فکر کنم این اتفاق افتاد. آمار داوری هست و خیلی چیز‌ها را شفاف کرد. در آن مقطع، تیم‌مان اذیت می‌شد. بازیکنان زحمت می‌کشیدند و به‌عنوان مثال، جلوی آلومینیوم اراک ۱۰ نفره شدیم و ۵۰، ۶۰ دقیقه بازی کردیم و دو پنالتی بدست آوردیم، ولی داور خیلی راحت از صحنه‌ها گذشت. ما صدر جدول را از دست دادیم و فکر کنم تا رده دوم، سوم پایین آمدیم. اتفاقات و اشتباهات داوری در طول لیگ فوتبالی بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه پس از شکست برابر سپاهان هواداران این تیم از قهرمانی ناامید بودند، یادآور شد: پس از این شکست، بازیکنان را جمع کردیم و از آن‌ها خواستیم بقیه بازی‌ها را بدون فکر کردن به نتایج تیم‌های دیگر ببریم. در آن تصمیم جمعی، برخی‌ها در دل‌شان می‌خندیدند، ولی بیشتر تمرین کردیم. از دوم فروردین ماه تمرینات را آغاز کردیم و این اراده را داشتیم که بقیه بازی‌ها را ببریم. شروع خوبی بود و تصمیم خوبی اتخاذ شد. بازی به بازی که می‌بردیم اعتمادبه‌نفس‌مان بیشتر می‌شد و بازیکنان باور می‌کردند که می‌توانند بازی‌ها را ببرند. ترکیب تیم با هم هماهنگ شده بود و اوج آن دربی بود. باید بازی را می‌بردیم و مساوی به درد ما و استقلال نمی‌خورد. خوشبختانه در شروع نیمه دوم توانستیم گل بزنیم و بازی را ببریم. آن دربی اوج کار ما بود و سپاهان هم برابر ملوان بندر انزلی سه امتیاز را از دست داد. نتیجه این بازی‌ها به سود ما شد و توانستیم به صدر جدول برگردیم. این کار را ادامه دادیم و دوباره با بازیکنان صحبت کردیم و گفتیم یک لغزش می‌تواند اتفاق قبل از سال جدید تکرار شود. تمرکز تا آخرین لحظه پایان فصل همراهمان بود.

گل‌محمدی در رابطه با اظهاراتش پس از قهرمانی جام حذفی که گفته بود نقطه عطف شکست استقلال قرارداد علیرضا بیرانوند مقابل هواداران بود، گفت: بعد از قهرمانی در لیگ مقابل هوادار در نیمه نهایی جام حذفی قرار گرفتیم. بازی سختی داشتیم. بازیکنان در حال و هوای قهرمانی لیگ بودند و بازیکنان کیفیت قبل را نداشتند، ولی نیمه اول دو گل زدیم و به هر طریقی بود بازی را رد کردیم. پس از قرمانی در لیگ مشکل انگیزشی داشتیم که بتوانیم جام دوم را بگیریم. مربیان در این شرایط نگران سطح انگیزشی بازیکنان هستند. خودم روی این مسائل فکر کردم و مصاحبه‌ای که ساپینتو درباره بیرانوند انجام داد دستاویز خوبی برای ما شد و توانستیم از آن استفاده کنیم. قرار دادن بیرانوند مقابل هواداران کار خوب و حرفه‌ای نبود. ما در سخت‌ترین شرایط فوتبال‌مان این اتفاق را نداشتیم. شاید ساپینتو مستقیم صحبت نکرد، ولی از هوادارانش خواسته بود جوی برای بیرانوند بوجود بیاورند. جو مسمومی برای بیرانوند ایجاد شد و توهین‌های زیادی صورت گرفت. همین کار باعث شد بازیکنان با انگیزه بیشتری دنبال قهرمانی باشند. استوری حمایتی از بیرانوند روز بازی منتشر شد و خواستیم به خاطر او جام را بگیریم. بازیکنان نیز بازی خوبی انجام دادند و توانستیم از لحاظ فنی و روحی - روانی خودمان را به حریف غالب کنیم و جام را نیز به علی (بیرانوند) تقدیم کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
حالا ۲ ، ۳ ماه تعطیلات استراحت کن. تازه کدام سرمربی هست که نیم فصل، قرار داد برای تیم ببنده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
اینکه چند سال تونسته پرسپولیس را بالای جدول نگه داره نشان میده با دانش هست. اما عوامل بیرونی هم خیلی بهش کمک کردند. تیمی مثل پرسپولیس را یک کشور حمایت می‌کنند اما تیمی مثل سپاهان یک کشور مقابلش هستند. البته سپاهان و استقلال بی عرضگی خودشان بود که امسال جام نیاوردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
دسستتون درد نگیره استقلالی ها اینقدر حرف بی ربط می نویسن ، جام ها رو بردیم دم همه بخصوص یحیی درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام.این میلیاردها پول بیت المال مردم که صرف بازیکن و مربی فوتبال میشه که هیچ دستاوردی جز تاراج پول نفت و بیت المال نداره را بدهید خود مردم و قشر متوسط و پایین جامعه.واردات گسترده میلیونی به مدت دو سال برای عموم مردم ایران ازاد کنید تا بازار سیاه درست شده توسط شرکتهای انحصاری گرانفروش ده برابری شکسته شود.خود پراید و فیست لیفتهای پراید چون تیبا و...با سرعت بسیار کم زیر 20 کیلومتر تصادف کرده و عین کاغد مچاله شده،خودروهای حلبی که شرکتهای انحصاری در حال گرانفروشی ده برابری هستند سالانه هزاران معلول و کشته برجای میگذارد،باید واردات خودروهای کم مصرف ایمن صفر و کارکرده زیر5سال برای همه مردم ایران ازاد کنید تا این انحصار،گرانفروشی ده برابری شکسته شود.مجلس و دولت باید خدمتگزار مردم باشند،این همه شهید دادیم تا مردم در رفاه باشند،نه اینکه سرمایه مملکت در دست 5درصد اقازاده ها باشد.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
انشاالله بری برای همیشه استراحت کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
مدیریت تون عالی بود واقعا دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
شل محمدی برو راحت بخواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
نه بابا میخوای بازار داغی کنی بیشتر پول به جیب بزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
طبق رول ناز کردن و بالا بردن قرارداد.کلا عادت داره
Iran (Islamic Republic of)
نا شماس
۱۹:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
خوب حق دارید از دوجام محروم شدید فقط جام اخلاق را بردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
والا من حاضرم بجایی ۴۰ میلیارد ۲ میلیارد بگیرم و شبانه روز کار کنم برای یک فصل .
پولهای باد آورده (حرام ) را باید فرصت کند در عرض یکسال یک جایی زمین بزنند دوباره فصل بعد بر خواهد گشت ، چون این بیسواد ها در ایران فقط می توانند جولان بدهند ، در خارج از کشور توپ جمع کن هم قبولشان نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
حالا فهمیده وی ای آر سال دیگه میاد، میخواد استراحت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
تو اسیا کمیته داوران ما هیچ کاره هستن!!!
و جام مفتی به هر تیمی نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
قطعا همینه چون علی بیرانوند پرسپولیس قهرمان کرد
Iran (Islamic Republic of)
گلی
۱۶:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
برو برا همیشه استراحت کن پولو پارو کردی با اون حرفهایی که زدی ذهن چند جوان خام را شستشو دادی برو برا همیشه استراحت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
بهترین جا هستی کدوم تیم اینقدر تیم داوری کمکش میکنه کدوم تنش جوک کمتر بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
به خدا اگه بره هر سال همین و میگه پول که هست خدا رو شکر دولت هم که پشتتونه واسه قهرمان کردنتون دیگه چی میخوای تو هم بشین مردم و تحریک کن بریزن خیابون فدای سرت کسی با تو کار نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
یه وقت نیاد بگه اخراجم کردن منو گذاشتن کنار چون جبهه گرفتم صلوات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
بهتره ترابی استراحت کنه...یک تنه پرسپولیس را ترابی قهرمان کرد وگرنه این گل محمدی یک مربی غیر حرفه ای است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
میخواد با نازکردن رقم قرارداشو چندبرابر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
من بعنوان یک سهام دار از بیت المال راضی نیستم یک ریال به این بیسواد ها ی پررو پرداخت شود ، فلذا هرچه دریافت کنند حرام در حرام است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
بگو که شانس هم باشما یار بود چون اگه در لیگ بازی ملوان سپاهان مساوی نمیشد عمرا به قهرمانی هم فکرنمیکردی.نصف قهرمانی و مدیون ملوان
و شانس باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
چقدر پماد سوختگی نیاز داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
بدشانسی بیشتر بود
بازی با سپاهان و اون باخت بد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
ملوان انزلی تیم بزرگ و کهن، گیلان است
اما چیزی از شایستگی ها تیم پرسپولیس کم نمکنه
سپاهان لیاقت قهرمانی نداشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
البته که کوچکترین سهم رو داشتی ، بیشترین سهم رو هم خداداد افشاریان داشت، خود پرسپولیسیا هم مثل افشاریان یقه شونو جر نمیدادن که این آقا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
کمرت خم نشه زیر این همه کار فیزیکی سخت طاقت فرسا
مرد حسابی یه جوری میگی استراحت که انگار داخل معدن یا تونل زیر گرمای 40 درجه کار میکنی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
حرف بی رببط نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
گل گفتید.ولقعا گل گفتید.
اینها سالهاست که با این حرف های صد تا یک غازشان خون ملت را می مکند.
یه طوری با آب و تاب از شرایط کاریشان دروغ به هم میبافند که ساکنان خیالی مریخ هم دلشان می سوزد.
پولی که توی فوتبال حیف و میل می کنند ،کوفتشان شود.معرکه اینجاست که خودشان را دلسوز مردم میدانند و از شرایط اقتصادی مردم اشک تمساح میریزند.
وای بر حیله گری هایشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
بیشترین سهم رو سازمان لیگ و وزارت ورزش و فدراسیون وکمیته داوران وصد البته بازیکنانی که توتیمای دیگه داشتین رو ایفا کردن البته از زحمات شرکت ارکا ایرانیان هم که خودت جزو سهامداران اصلیش هستی قافل نشیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
.بازی مستقیمتونم با این همه کمک های داوری و پنالتی نگرفته و...نتونستید نهایتا ببرید یا به پنالتی برسونید...
به نظرم برای بهتر لذت بردن از زندگی...پرسپولیسی بشین...یا کلا سکوت کنید!
Iran (Islamic Republic of)
عسگری
۲۲:۰۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
علیرضا حقیقی یادت نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
دادا ، سوختی ها!
آخرین اخبار