نرخ ارز اصلی‌ترین عامل تورم در اقتصاد کشور است

امام جمعه اهواز گفت: وقتی نقدینگی از مسیر صحیح خود خارج شود، دلالی در بازار ارز، مسکن، سکه و خودرو به وجود می‌آید بنابراین نرخ ارز، اصلی‌ترین عامل تورم در اقتصاد کشور است و بانک مرکزی باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد در آیین معنوی سیاسی نماز جمعه اهواز ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به سبک زندگی اسلامی اشاره کرده است و اگر این موضوع به معنای واقعی محقق شود هیچ مشکلی در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نخواهیم داشت.

 

او افزود: یکی از محور‌های اساسی سبک زندگی اسلامی که در مقابل سبک زندگی غربی قرار دارد، وجود شاخصه عفاف در تمامی امور زندگی است و اگر خانواده به معنای صحیح خود شکل بگیرد باعث کاهش مشکلات می‌شود.

امام جمعه اهواز  گفت: نگاه داشتن هر گونه هیجان و تمایلات درونی از هر چیز غیرحلال و پرهیز از هر کار غیرحلال به معنای عفاف است. همه زوایای زندگی فردی و اجتماعی در ذیل مسئله عفاف قرار می‌گیرد و از این طریق شهوات و تمایلات درونی انسان کنترل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی  افزود: عفاف در کلام، نگاه، اندیشه و حجاب برخی از مصادیق عفاف به شمار می‌روند که باید مورد توجه قرار گرفته و از آن‌ها اجتناب کنیم. ما باید تلاش کنیم تا مسئله عفاف و حجاب به خوبی در جامعه نمایان شود.

او  به رحلت جانسوز امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: وقتی امام وارد ایران شد حدود هشت میلیون جمعیت به استقبال آمدند و زمانی که از دنیا رفتند حدود ۱۲ میلیون نفر در مراسم تشییع جنازه ایشان شرکت کردند که نشانه علاقه به امام بود.

امام جمعه  افزود: ملت ایران با الهام گرفتن از مکتب امام که در واقع همان مکتب اهل بیت (ع) است توانسته گذرگاه‌های دشواری را طی کند و در مقابل سنگین‌ترین توطئه‌های دشمنان ایستادگی کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با بیان اینکه مکتب امام یک راهنمای نظری و عملی است و کشور ما را به پیشرفت و عدالت می‌رساند، گفت: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی هر جا توفیق پیدا کردیم در واقع به توصیه‌های امام جامه عمل پوشاندیم.

او افزود: ما اگر بخواهیم نمره قابل قبولی به انقلابی بدهیم باید یک بسته کامل را مدنظر داشته باشبم. ما قبل از انقلاب کجا بودیم و اکنون کجا ایستاده ایم.

امام جمعه اهواز گفت: مکتب امام یک بسته کامل و دارای ابعاد سه گانه معنویت، عقلانیت و عدالت است که برگرفته از اسلام ناب محمدی است. ما اکنون در بحبوحه جنگ اقتصادی هستیم که اگر صبر کنیم و در کنار انقلاب باشیم یقینا لطف خدا شامل حال ما می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد  ضمن گرامیداشت روز ۱۵ خرداد و افتخارات نیروی دریایی افزود: قبل از انقلاب ناوگان خاصی نداشتیم که در اقیانوس‌ها برود، اما اکنون ناوگان دریایی ما در عمق اقیانوس‌هایی می‌رود که در گوش استکبار هستند.

او به نرخ ارز در ۱۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: در برخی از دولت‌ها نرخ ارز تا ۱۹ برابر افزایش پیدا کرد، ولی در این دولت حدود ۲ برابر شد.

امام جمعه اهواز  افزود: با توجه به اینکه تولید ما وابسته به نهاده‌های وارداتی است با افزایش نرخ ارز، هزینه‌های تولید بالا می‌رود و در نهایت قیمت کالا‌ها افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: وقتی نقدینگی از مسیر صحیح خود خارج شود، دلالی در بازار ارز، مسکن، سکه و خودرو به وجود می‌آید بنابراین نرخ ارز، اصلی‌ترین عامل تورم در اقتصاد کشور است و بانک مرکزی باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

او می‌گوید: مردم باید به صورت گسترده موضوع حجاب را تذکر دهند و از چیزی ترس نداشته باشند همچنین دولت باید اماکن عمومی را بهتر از وضع موجود کنترل کند و باید هر فروشگاهی که به افراد بی حجاب خدمات می‌دهد پلمب شود.

امام جمعه اهواز گفت: دولت باید با انجام امور زیربنایی، زمینه گسترش عفت عمومی را در جامعه فراهم کند همچنین نسبت به ایجاد مراکز مشاوره‌ای و ازدواج آسان، تفریح گاه‌های سالم و متناسب با شان اسلام و حل مشکلات معیشتی و فرهنگی مردم اهتمام بورزد.

 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد  با اشاره به دسترسی آسان و ارزان محصولات حجاب در سطح استان افزود: امروز خواهران محجبه ما باید به آسانی لباس متناسب با شرع اسلامی را تهیه کنند لذا دولت و خیرین باید کار بیایند.

 

او  به مسئله مسکن اشاره کرد و گفت: در خیلی از استان‌ها به مردم زمین داده شده و این موضوع باید در استان ما اجرا شود البته کار‌های خوبی در حال انجام است.

 

امام جمعه اهواز ادامه داد: در هفته گذشته یک کارخانه در استان که مدت‌ها تعطیل بود مجددا احیا شد که به واسطه آن هفت هزار شغل مستقیم و ۲۱ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار