رئیس فدراسیون فوتبال مطرح کرد؛

تعیین سقف برای هزینه تیم‌های لیگ برتری در رقابت‌های فصل آینده

تاج گفت: براساس بخشنامه این فدراسیون، حداکثر هزینه تیم‌های لیگ برتری در فصل آینده ۲۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

مهدی تاج عصر جمعه در حاشیه افتتاح چمن طبیعی و سکوهای ورزشگاه شهید عضدی رشت اظهارکرد: با ایجاد چنین رویه ای، تا حدی همه تیم‌ها می‌توانند شرایط یکسانی از لحاظ هزینه داشته باشند چون در رقابت‌های فصلی که به اتمام رسیده برخی از تیم‌ها هزینه‌هایی زیادی را انجام دادند.

ملوان یکی از کم هزینه‌ترین تیم‌های لیگ برتر

وی با اشاره به اینکه تیم ملوان یکی از کم هزینه‌ترین تیمهای لیگ برتری بود افزود: این در حالی است که یک تیم بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و تیم ملوان نیز با ۵۷ میلیارد تومان هزینه، در رده چهاردهم تیم‌های لیگ برتری قرار دارد.

وی ادامه داد: قانون دیگر لیگ جوانگرایی است که هر باشگاهی می‌تواند ۱۹ بازیکن بالای ۲۳ سال داشته باشد و بقیه باید زیر ۲۳ باشد که این موضوع قیمت هزینه‌کرد تیم‌ها را کاهش می‌دهد.

تاج تصریح کرد: همچنین هر باشگاهی موظف است که حداکثر ۲۰ درصد از قرارداد بازیکن و کادرفنی را به آنان پاداش دهد.

رئیس فدراسیون در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص موضوع مرتبط با کمک داور ویدیویی و اعتراضات باشگاه‌ها بیان کرد: تا زمانیکه این تکنولوژی به ایران نیاید همه تیم‌ها نسبت به داوری معترض هستند و از ابتدا هم قرار بود که در لیگ آینده کمک داور ویدیویی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد هم اینک آموزش داوران در حال حاضر باقی مانده و امیدواریم تا فصل بعد این امر محقق یابد.

تاج به ورزشگاه شهید عضدی رشت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: احداث چمن طبیعی در این ورزشگاه کار بسیار درستی بود که انجام شد و همچنین سایر مواردی که باید در ورزشگاه رعایت شود در حال انجام است. از فصل بعد بلیت فروشی باید الکترونیکی باشد که امیدواریم در همه ورزشگاه‌ها تجهیزات لازم و استانداردسازی مناسب انجام شود.

وی اضافه کرد: دغدغه تیمهای رشت همچون سپیدرود و داماش گیلان را مشاهده کردم و مسئولان هیات فوتبال گیلان برای برطرف شدن مشکلات تیم سپیدرود رشت نشستی بگذارند تا به این تیم کمک شود که البته کمک به همه تیمها باید از راه درست و مسیر قانونی انجام شود.

در مراسم افتتاحیه زمین چمن طبیعی و نصب صندلی در سکوهای ورزشگاه شهید عضدی رشت که با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، تعدادی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان، مسئولان هیات فوتبال این استان و همچنین فوتبالیست‌ها و مربیان گیلانی حضور داشتند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که روز جمعه برای افتتاح چمن طبیعی ورزشگاه شهید عضدی رشت وارد گیلان شد، با بهمن صالح‌نیا بنیانگذار باشگاه ملوان بندرانزلی، غفور جهانی مهاجم تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ و خانواده مرحوم ایرج زهرابی رییس سابق هیات فوتبال گیلان دیدار و گفتگو کرد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.