مراجعه هزار نفر به مراکز پایش سلامت شهرستان تویسرکان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان گفت: پارسال هزار و ۸۵ نفر به مراکز پایش سلامت مراجعه کردند که ۸۲ درصد آنان با مشکلات جدی تیروئید مواجه بودند.

محمد ربیع یگانه بابیان اینکه کمتر از یک دهم درصد مراجعه‌کنندگان مرکز پایش سلامت تویسرکان دچار مشکلات تیروئیدی هستند افزود: این افراد پس از شناسایی تحت درمان قرارگرفته و اگر به موقع به مراکز پایش سلامت در سطح شهرستان مراجعه نمی‌کردند و از وضعیت خود مطلع نمی‌شدند شاید با وضعیتی به مراتب بدتر و غیرقابل جبران مواجه می‌شدند.

او تصریح کرد: پس از مشکلات تیروئید که بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است، کبد چرب هم در بین مراجعه کنندگان شیوع قابل توجهی داشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان گفت: روزانه ۱۰ نفر به مراکز پایش سلامت شهرستان مراجعه می‌کنند که ۸۵۸ نفر مراجعه کنندگان بانوان و ۸۴۲ درصد آن‌ها را آقایان تشکیل می‌دهند.

ربیع یگانه تصریح کرد: با عنایت به کمبود منابعی که در حوزه درمان وجود دارد هر چه بتوان زمان بروز بیماری‌ها و عوارض را به حداقل برسانیم خدمت بزرگی به حوزه درمان و پزشکی کرده‌ایم.

او گفت: در پایش سلامت تلاش می‌شود تا با انجام آزمایش‌های متعدد و مختلف مشکلات احتمالی افراد را قبل از اینکه دچار بیماری شوند تشخیص و به آنان تذکر داد تا برای پیشگیری از بروز بیماری اقدام نمایند

این مقام مسؤول در گفت: از عموم مردم می‌خواهیم که سالانه سلامت خود را بررسی کنند، چون معتقدیم که هرچه قدر زودتر این اقدام انجام شود بهتر است، زیرا هزینه پیشگیری به مراتب کمتر از درمان است ضمن اینکه شهروندان با انجام اقدامات پیشگیرانه از عوارض و عواقب انواع بیماری‌ها به‌دور خواهند ماند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان گفت:۲۳ زوج ناقل تالاسمی دراین شهرستان وجود دارد که ۱۹ زوج PND مرحله اول رو انجام دادند و ۵ بیمار تالاسمی ماژور هستند.

ربیع یگانه بابیان اینکه ۲ نفر از این افراد پیوند مغز استخوان انجام دادند که خوشبختانه درمان شدند تصریح کرد:۳ نفر دیگه تحت درمان دارویی هستند و ماهیانه تعویض خون دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار