راهپیمایی دانشجویان در نیویورک در اعتراض به خشونت با سلاح گرم

صد‌ها دانش آموز و دانشجو در نیویورک آمریکا در اعتراض به خشونت‌های مربوط به سلاح گرم راهپیمایی کردند.

صد‌ها دانش آموز و دانشجوی آمریکایی دیروز جمعه به مناسبت روز «آگاهی ملی در مورد خشونت‌های مربوط به سلاح گرم» در سراسر شهر نیویورک راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، براساس تازه‌ترین گزارش انجمن غیردولتی «Gun Violence Archive» که آمار مربوط به خشونت‌های مربوط به سلاح را منتشر می‌کند، در سال کنونی میلادی‏، در مجموع ۱۷ هزار و ۷۳۷ نفر در آمریکا بر اثر خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست داده و ۱۴ هزار و ۷۲۳ نفر زخمی شده اند.

براساس این گزارش‏، از ابتدای ماه ژانویه تا کنون، در خشونت‌ها در سراسر آمریکا در مجموع ۱۱۳ کودک زیر ۱۱ سال و ۶۴۲ نوجوان بین ۱۲ تا ۱۷ ساله کشته شده اند و دست کم یک هزار و ۸۹۴ فرد زیر سن قانونی (زیر ۱۸ سال) زخمی شده اند.

براساس آمار اعلام شده در پایگاه اینترنتی این گروه مستقل، در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۴۴ هزار و ۳۶۲ نفر بر اثر تیراندازی جان خود را از دست دادند که از این تعداد، یک هزار و ۶۸۳ نفر زیر ۱۸ سال بودند و ۳۸ هزار و ۵۹۲ نفر نیز زخمی شدند که از این تعداد‏، چهار هزار و ۴۸۷ نفر زیر سن قانونی بودند. آمریکا به لحاظ مالکیت اسلحه به طور میانگین، با ۱۲۰.۵ اسلحه به ازای هر ۱۰۰ نفر در جایگاه نخست جهان قرار دارد.

برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها ۳۹۳ میلیون سلاح گرم از ۸۵۷ میلیون سلاح گرم متعلق به غیرنظامیان در جهان را که معادل حدود ۴۶ درصد می‌شود، در اختیار دارند.

همچنین، حدود ۴۴ درصد از بزرگسالان در آمریکا در خانه‌ای زندگی می‌کنند که در آن اسلحه وجود دارد. براساس نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۲۰، از هر سه آمریکایی یک نفر اسلحه دارد.

آمریکا یکی از سه کشور جهان است که در آن حمل یا نگهداری سلاح گرم، قانونی است. اما مالکیت اسلحه در این کشور ده برابر دو کشور دیگر - مکزیک و گواتمالا- است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار