نماینده آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

تمام ابعاد شخصیت امام خمینی (ره) بر پایه آموزه‌های دینی بود

نماینده آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) بر پایه آموزه‌های دینی بوده و یک نمونه انسان کامل برای جهانیان محسوب می‌شود.

آیت‌الله عسگر دیرباز نماینده آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در آیین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مهاباد گفت: اعتماد به مردم و تکیه بر قدرت آنان یکی از ویژگی‌های اصلی امام راحل بود که با بهره گیری از ظرفیت‌های مردم کشورمان توانست بر استکتبار پیروز شود.

وی با بیان اینکه مخالفت در دوران رژیم پهلوی در تمام سطح گسترش یافته بود، افزود: امام راحل زمانی مردم را زمانی به مبارزه با رژیم پهلوی کرد که خود نیز وارد میدان مبارزه شده بود.

نماینده آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مردم از دیدگاه حضرت امام در دوران مبارزه به تمام اقشار با مذاهب و افکار مختلف تعلق می‌گرفت و هیچ فرقی در بین آنان قایل نبود.

آیت‌الله دیرباز با بیان اینکه مردمان اهل سنت و کُرد زبان یکی از پیشگامان عرصه مبارزه با رژیم طاغوت بودند، گفت: مردم مرز نشین کردستان در دوران انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب و همچنین دفاع مقدس با تقدیم شهدای قابل توجه وفاداری خود به نظام نشان دادند.

وی با بیان اینکه گسترش و هجوم داعش در منطقه یکی از درس‌های بزرگ برای منطقه مرزی شمالغرب کشور بود افزود: مردم اهل سنت و کُرد زبان ما هیچ گاه روی خوشی به داعشیان نداشته و در دفاع از کیان و مرز و بوم خود همراه سایر مردم ایران پیش قدم شدند.

وی یادآور شد: بالاترین هنر امام (ره) این بود که پای مردم را به فعالیت‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در راستای توسعه مردم‌سالاری دینی باز کرده و از این طریق جمهوری اسلامی را پایه گذاری نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.